piątek, 17 kwietnia 2015

Jak w radykalny sposób podnieść sprzedaż swojego produktu.






         Zmorą każdego chyba sprzedawcy jest problem zwiększenia zainteresowania oraz sprzedaży swojego produktu. Kwestia nie dotyczy sytuacji, gdy popyt na produkt jest mocny i stabilny, ale gdy tego zainteresowania brak. Co wówczas zrobić, aby w radykalny sposób zwiększyć sprzedaż swojej oferty.

            Wydaje się to trudne? I z pewnością takie jest.
Koniecznością więc jest takie opanowanie sztuki sprzedaży, które pozwoli na przetrwanie w bardzo silnej i agresywnej niekiedy atmosferze konkurencyjności na rynku. Jeżeli np. jesteś sprzedawcą produktów w programach partnerskich, musisz zdawać sobie z sprawę z tego, że na rynku istnieją setki sprzedawców podobnych do ciebie, działających w tej samej branży, sprzedających ten sam produkt, a na dodatek osiągających sukcesy, o których ty nawet nie marzyłeś. Nie ma co się okłamywać.

            Jeśli jesteś bloggerem, nie dziw się, że inni bloggerzy sprzedają swoje usługi, podczas gdy goście na twoim blogu od czasu do czasu tylko wpisują się na twoją listę, poprzestając tylko na tym.
            Dlaczego wielu udaje się osiągać jakieś efekty sprzedażowe, chociażby tylko czerpiąc korzyści z prowizji, a ty nadal tkwisz w martwym punkcie powielając dotychczasową rutynę.


            Wielu w takich momentach poddaje się i rezygnuje. Ale czy sytuacja obecnej stagnacji w biznesie musi trwać wiecznie? Okazuje się, że nie. Istnieją proste sposoby, które mogą nadać wigoru twojemu działaniu w biznesie.

            Przedstawiam ci kilka pomysłów na to, aby rozruszać twoje działania sprzedażowe.

1. Postaw na Content Marketing.

            Ludzie otrzymują każdego dnia setki informacji mniej lub bardziej wartościowych. Osobiście interesując się marketingiem sieciowym, codziennie otrzymuję 20-30 wiadomości z ofertami, kursami, darmową wiedzą. Co prawda wyselekcjonowałem już osoby, które faktycznie przekazują ciekawą i wartościową treść, ale można znaleźć oferty, które po pierwszych kilku linijkach tekstu zniechęcają do jakiejkolwiek współpracy.
            Kiedyś, podstawa reklamy były wszelakiego rodzaju banery reklamowe na ulicach, które przykuwały uwagę nie tyle autentyczną wartością produktu, co wizualnymi efektami. Podobnie było z reklamą w telewizji lub w prasie. Miało to swój sens, chodziło o przykucie uwagi potencjalnego klienta. Dziś prawie wszystko dzieje się „w sieci”. Tradycyjne metody marketingowe coraz bardziej tracą na wartości, a potencjalny klient liczy na konkretne informacje, aby podjąć decyzję w całkowitej świadomości z jakim produktem ma do czynienia.

Content marketing to przede wszystkim marketing budowany na relacjach z klientem. Jest to strategia, gdzie używa się potęgi słowa, aby nawiązać relację z określoną grupą odbiorców. Jeżeli ktoś trafi do ciebie dzięki wartościowej treści zawartej w twojej kampanii reklamowej lub sprzedażowej, zyskujesz, z dużym prawdopodobieństwem, przyszłego klienta.
Poziom konwersji wzrasta, czyli:  realizuje się oczekiwane działanie wykonane przez odbiorcę / klienta w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię reklamową w Internecie lub pozycjonowanie.
Dzięki dobrze prowadzonemu marketingowi treści znacznie maleją koszty pozyskiwania potencjalnego klienta.


2. Stwórz lub promuj produkty na które istnieje realne zapotrzebowanie.

            Na rynku istnieją dwa rodzaje produktów:
·         Te stworzone od podstaw. Zupełnie nowe i kreatywne.
·         Te, które stworzone zostały na bazie już istniejącego produktu. Weźmy np. pastę do zębów Colgate. Istnieje na rynku już jakiś produkt, powszechnie znany i rozpoznawalny na rynku. Jakiś czas później wychodzi podobny produkt ale posiada już nowe dodatkowe wartości. Zostaje udoskonalony, np. posiada więcej zawartości soli, skuteczniej wybiela zęby, zawiera mniej substancji koloryzujących, itp.
            Dlatego, jeśli działasz w marketingu sieciowym bądź kreatywny. Stwórz unikalny produkt, lub znajdź produkt, na który istnieje duże zapotrzebowanie i dodaj do niego dodatkową wartość.


3. Słowo „ Za darmo” przyciąga jak magnes.

W propozycjach wielu sprzedawców można znaleźć produkty/wartości oferowane w formie bonusu, gratisu. Bez względu na to czy jest to e-book, plugin, czy jakiś mniejszy produkt dodawany za darmo do produktu wiodącego.

W rzeczywistości, nic w dzisiejszym świecie nie jest „za darmo”.
Oferowanie czegoś za darmo, zawsze ma w sobie ukryte drugie dno. Taka strategia działa, ponieważ wyselekcjonowana grupa odbiorców otrzymuje „zalążek” produktu lub serwisu, którym jest zainteresowana i który jest celem sprzedaży. Jeżeli np. sprzedajesz jakąś usługę, kurs, szkolenie, zawsze możesz oferować za darmo pierwszą lekcję/konsultację lub ciekawy fragment z całości za darmo.


            4. „Opakowanie” się liczy.

            Zwróć uwagę na stronę wizualną twojej oferty. Jeżeli dzisiaj Apple jest marką powszechnie uznawaną na świecie, to nie tylko zasługa wysokiej jakości produktu ale również kwestia wyglądu produktów tej firmy. Nacisk został położony na design, a cała reszta kręci się wokół.

            Oczywiście każdy powie, że to, co naprawdę się liczy, to wartość produktu a nie opakowania. Jest to prawda, ale  człowiek tak jest skonstruowany, że szybko zapomina o powiedzeniu „nie wszystko co się świeci jest złotem”. Doskonały desing i forma prezentacji produktu jest połową sukcesu. Jeżeli nie zajmujesz się bezpośredni tworzeniem produktu, zwróć szczególna uwagę na taktykę marketingową i bądź kreatywny jeśli chodzi o formę prezentacji oferty.
            W zależności od niszy produktu/usługi korzystaj z banerów HD, infografiki, stwórz ciekawą landing page, itp. Możesz również skorzystać z usług profesjonalnego designera.


            5. Jakość produktu/usługi.

            Twój produkt zawsze powinien gwarantować jakość. Nigdy nie zabieraj się za sprzedaż czegoś, co posiada wątpliwą jakość. Stracisz na zawsze potencjalnego klienta, który chociaż raz zakupi coś u ciebie, gwarantuję, że już nigdy nie wróci, a co gorsze zafunduje ci antyreklamę w „eterze”.  Jeżeli klienci nie będę mieli zaufania do twoich ofert z pewnością niczego nie sprzedasz. Być może na początku będziesz mieć kilka udanych dla ciebie transakcji ale na dłuższa metę, bez jakościowo dobrego produktu nie masz co liczyć na kontynuację.
            Jeżeli działasz w programach partnerskich nie bój się wysokiej ceny oferowanych produktów/usług. Jeśli są one wysokiej jakości z pewnością będą się sprzedawać.


            6. Up-sell

            Ile razy będąc w KFC lub McDonalds kupiłeś frytki tylko dlatego, że sprzedawca dodał je lub wplótł w kombinację z innym produktem? Zapewne wiele razy. Ty zaoszczędziłeś trochę pieniędzy a sprzedawca upłynnił produkt, na którym mu zależało.
Przykładem up-sellingu np. w bankowości jest proponowanie klientowi np. rozbudowanego pakietu assistance lub złotej karty kredytowej, pod warunkiem, że zdecyduje się on na założenie konta osobistego, wzięcie kredytu hipotecznego lub ubezpieczenia.


            Komercjalizacja i sprzedaż produktów/usług wymaga nieustannego zdobywania wiedzy i doświadczenia oraz udoskonalania technik sprzedażowych. Używaj swojej kreatywności i inteligencji lansując swoje oferty. Nie bój się eksperymentować i podglądać innych. Nie załamuje się niepowodzeniami ale wyciągaj z nich wnioski i udoskonalaj swoje oferty.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)