Kilka lekcji marketingu, których sam nauczyłem się na mojej drodze budowania biznesu online.
1 - Nie każdy jest Twoim klientem. Wyodrębnienie właściwej grupy docelowej i skierowanie tylko do niej Twojej oferty jest w dużej mierze gwarantem Twojego sukcesu.
2 - Im szersza grupa, do której kierujesz swoje działania, tym mniej klientów zdobędziesz, dlatego zawężaj grupy potencjalnych klientów.
3 – To nie ludzie trwają krótko, krótko trwa tylko ich moment uwagi.
Dwa wnioski można z tego wyciągnąć:
a) W natłoku informacji, jaki każdego dnia konsumujemy, nasza uwaga skacze z „kwiatka na kwiatek”. Masz niewiele czasu na skupienie uwagi potencjalnego klienta na swoim produkcie. Dlatego staraj się jak najlepiej przygotować swój przekaz, niech on będzie atrakcyjny, a przede wszystkim wartościowy.
b) Ludzie podejmują decyzje pod wpływem emocji. Wzbudź te emocje i wykorzystaj je na swoją korzyść.
4 - Nie sprzedajesz produktów, tylko korzyści. Tak naprawdę nikogo nie obchodzi Twoja firma lub Ty sam. Klientów obchodzą jedynie korzyści, jakie będą mieć z Twojego produktu lub usługi.
5 - Historie sprzedają lepiej niż statystyki. Uczyń opowiadanie historii priorytetem!
6 - Najlepszym sposobem na zdobycie cennych informacji o przyszłym kliencie jest rozmowa z nim. Wykorzystaj do tego blog, Media Społecznościowe, ankiety…
7 - Dobry marketing nie jest uważany za sprzedaż, on edukuje i bawi, a przy okazji sprzedaje.
8 - Nie osiągasz sukcesu dlatego, że Twój produkt lub oferta są świetne, osiągasz sukces dlatego, że wiesz, jak je sprzedać. Postaw na autoedukację.
9 - Ludzie nie kupują przy pierwszym kontakcie, kluczem jest wytrwałość.
10 - Używaj humoru (np. memów), aby przyciągnąć uwagę i sprawić, że ludzie będą chcieli podzielić się Twoją treścią ze znajomymi.
11 - Referencje klientów mają potężną moc, ponieważ potwierdzają jakość Twojej pracy.
12 - Limity ilościowe na Twoim produkcie implikują rzadkość i ekskluzywność Twojego produktu lub usługi. Zwiększą popyt oraz jego postrzeganą wartość. Pokaż klientowi, że zakup u Ciebie to wyróżnienie. Klienci to lubią.
13 - Sprzedawaj to, czego ludzie chcą i zaspokajaj ich potrzeby.
14 - Hierarchia potrzeb Maslowa to najlepsze miejsce, aby zacząć szukać problemów klienta, które możesz rozwiązać.
15 - Marketing jest nauką o psychologii konsumenta.
16 - Grafiki i inne obrazy zwiększają konwersje.
Mam nadzieję, że przydadzą się Tobie te wskazówki w skalowaniu Twojego biznesu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)