poniedziałek, 26 września 2022

16 porad marketingowych.

 


 

         Kilka lekcji marketingu, których sam nauczyłem się na mojej drodze budowania biznesu online.

 

1 - Nie każdy jest Twoim klientem. Wyodrębnienie właściwej grupy docelowej i skierowanie tylko do niej Twojej oferty jest w dużej mierze gwarantem Twojego sukcesu.

 

2 - Im szersza grupa, do której kierujesz swoje działania, tym mniej klientów zdobędziesz, dlatego zawężaj grupy potencjalnych klientów.

 

3 – To nie ludzie trwają krótko, krótko trwa tylko ich moment uwagi.

Dwa wnioski można z tego wyciągnąć:

a)      W natłoku informacji, jaki każdego dnia konsumujemy, nasza uwaga skacze z „kwiatka na kwiatek”. Masz niewiele czasu na skupienie uwagi potencjalnego klienta na swoim produkcie. Dlatego staraj się jak najlepiej przygotować swój przekaz, niech on będzie atrakcyjny, a przede wszystkim wartościowy.

b)     Ludzie podejmują decyzje pod wpływem emocji. Wzbudź te emocje i wykorzystaj je na swoją korzyść.

 

4 - Nie sprzedajesz produktów, tylko korzyści. Tak naprawdę nikogo nie obchodzi Twoja firma lub Ty sam. Klientów obchodzą jedynie korzyści, jakie będą mieć z Twojego produktu lub usługi.

 

5 - Historie sprzedają lepiej niż statystyki. Uczyń opowiadanie historii priorytetem!

 

6 - Najlepszym sposobem na zdobycie cennych informacji o przyszłym kliencie jest rozmowa z nim. Wykorzystaj do tego blog, Media Społecznościowe, ankiety…

 

7 - Dobry marketing nie jest uważany za sprzedaż, on edukuje i bawi, a przy okazji sprzedaje.

 

8 - Nie osiągasz sukcesu dlatego, że Twój produkt lub oferta są świetne, osiągasz sukces dlatego, że wiesz, jak je sprzedać. Postaw na autoedukację.

 

9 - Ludzie nie kupują przy pierwszym kontakcie, kluczem jest wytrwałość.

 

10 - Używaj humoru (np. memów), aby przyciągnąć uwagę i sprawić, że ludzie będą chcieli podzielić się Twoją treścią ze znajomymi.

 

11 - Referencje klientów mają potężną moc, ponieważ potwierdzają jakość Twojej pracy.

 

12 - Limity ilościowe na Twoim produkcie implikują rzadkość i ekskluzywność Twojego produktu lub usługi. Zwiększą popyt oraz jego postrzeganą wartość. Pokaż klientowi, że zakup u Ciebie to wyróżnienie. Klienci to lubią.

 

13 - Sprzedawaj to, czego ludzie chcą i zaspokajaj ich potrzeby.

 

14 - Hierarchia potrzeb Maslowa to najlepsze miejsce, aby zacząć szukać problemów klienta, które możesz rozwiązać.

 

15 - Marketing jest nauką o psychologii konsumenta.

 

16 - Grafiki i inne obrazy zwiększają konwersje.

 

 

Mam nadzieję, że przydadzą się Tobie te wskazówki w skalowaniu Twojego biznesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)