sobota, 8 maja 2021

Marketing afiliacyjny - 5 prostych etapów do własnego biznesu online

 

 

Chcąc rozpocząć jakikolwiek biznes internetowy, możesz być sfrustrowany ilością metod, sposobów i koncepcji na stworzenie własnego biznesu online. Faktycznie tych sposobów jest bardzo dużo. 

Starasz się znaleźć ten właściwy dla siebie i powoli zaczynasz tonąć w nieskończonej ilości ebooków, stron internetowych, kursów online, które mają Ci wyjawić ten jeden jedyny, złoty sposób na szybki i dochodowy biznes online. 

Zaczynasz się gubić i nie wiesz od czego zacząć. Ludzie proponuję Ci masę złotych metod i okazji biznesowych. – Ty skaczesz z jednej okazji na drugą i w sumie nigdzie nie znajdujesz satysfakcji i rezultatów Twoich starań. – Łatwo się wówczas zniechęcić i porzucić marzenia o swojej własnej wolności finansowej.

 

Marketing afiliacyjny – najprostszy i najszybszy sposób na własny biznes online.

 

          Jeżeli nie posiadasz jeszcze koncepcji i pomysłu na swój pierwszy biznes online, polecam Ci zacząć od marketingu afiliacyjnego. Dlaczego? – Z kilku prostych powodów:

# nie musisz posiadać własnego produktu;

# biznes rozpocząć możesz bez wkładu własnego;

# nie potrzebujesz żadnych większych umiejętności technicznych

 

Jak wspomniałem, możesz mieć przekonanie, że aby rozpocząć biznes w Internecie i osiągnąć sukces, potrzebujesz jakiegoś „sekretnego systemu” lub cudownego oprogramowania. – Nic bardziej mylnego!

 

W prostych słowach postaram się nakreślić Ci schemat działania, który pozwoli Tobie stworzyć swój pierwszy i zarazem bardzo prosty biznes w Internecie. – Prosty, nie znaczy łatwy. Każdy biznes traktowany na poważnie wymaga ogromnej ilości pracy własnej, poświęcenia, determinacji i cierpliwości.

Biznes, który chciałbym Ci przedstawić w tym artykule, to marketing afiliacyjny.


Nie będą to magiczne receptury na szybkie wzbogacenie się, jak również nie będzie to magiczna maszyna zarabiająca za Ciebie. – Rozpoczęcie biznesu afiliacyjnego jest proste ale nie łatwe…

    Chciałbym przedstawić Tobie ten rodzaj biznesu w prostych krokach, bez używania sekretnych metod, źródeł ruchu, bez posiadania specjalnych koneksji biznesowych i drogich narzędzi.

Z drugiej strony, to co chcę Tobie przedstawić, być może nie będzie tym, co chciałbyś usłyszeć. Jeżeli myślisz, że sukces w marketingu afiliacyjnym, to szybka i łatwa droga, daleko jesteś od prawdy.

 

    Powtórzę jednak jeszcze raz, marketing afiliacyjny wcale nie jest trudny. W porównaniu z innymi biznesami, nie musisz posiadać własnego produktu, magazynu, sklepu internetowego i zacząć go możesz praktycznie z „pustymi kieszeniami”.

 

    Jedyną rzeczą, która sprawia, że marketing afiliacyjny jest „ciężkim kawałkiem chleba”, w oczach tych, którzy szybko i bez wysiłku chcą zarabiać pieniądze, jest fakt, iż wymaga on zaangażowania, poświęcenia krótko i długoterminowego, oraz cierpliwości większej, niż wiele osób jest w stanie posiadać.

    Jeżeli jesteś w stanie uzbroić się w cierpliwość, aby odnieść sukces w marketingu afiliacyjnym, możesz zarobić więcej pieniędzy, niż jesteś w stanie sobie to wyobrazić.

 

Przedstawię Ci pięć etapów, niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w marketingu afiliacyjnym.

Ale najpierw…

 

Co to jest marketing afiliacyjny i z czym to się je…




 

Marketing afiliacyjny, jest procesem zawierającym generalnie cztery różne podmioty:

  • Sieć afiliacyjną;
  • Sprzedawcę (Reklamodawcę);
  • Afilianta (Wydawcę);
  • Klienta


Sieć afiliacyjna jest miejscem, gdzie afiliant wchodzi w relację ze sprzedawcą i jego produktami/usługami. Rejestrując się w takiej sieci, afiliant spotyka się z produktami z przeróżnych branż i nisz, wybiera te najbardziej interesujące dla siebie i otrzymuje do nich tzw. „linki partnerskie”. – Link partnerski służy do zidentyfikowania afilianta, (zwanego czasami „wydawcą”) przez sprzedającego (reklamodawcę).

W najprostszych słowach można to wyrazić tak:

Jeżeli zaczynasz swój biznes afiliacyjny, stajesz się tzw. „afiliantem” lub „wydawcą”. Wybierając produkt lub usługę, którą chcesz promować, otrzymujesz swój prywatny „link afiliacyjny” prowadzący do wybranego przez Ciebie produktu.

Umieszczasz ten link na swojej stronie, na kanale YT, w mailu, w mediach społecznościowych, itp…

 

Jeżeli potencjalny klient kliknie w Twój link, przeniesiony zostaje na stronę sprzedażową reklamodawcy. Dokonując zakupu, sprzedawca wie, z czyjego polecenia klient trafił na jego stronę i dzięki temu, będzie mógł wypłacić Tobie prowizję ze sprzedanego Towaru. 

Prowizje wahają się od kilku do kilkudziesięciu procent wartości sprzedaży. Bywa i tak, iż możesz zdobyć nawet 100% prowizji, jeżeli np. reklamodawcy bardziej zależy na pozyskaniu adresu mailowego klienta, niż na dochodzie z bezpośredniej sprzedaży danego produktu.

 

Praktycznie rozróżniamy dwa modele sprzedaży w marketingu afiliacyjnym: 

  •  Cpl – cost-per-lead (otrzymujesz prowizję od pozyskanych danych kontaktowych do klienta)
  • Cps – cost-per-sale (prowizja jest naliczana od sprzedaży, kiedy klient kupi dany produkt)

 

Jak zarabiać pieniądze jako afiliant

 

    Proces zarabiania pieniędzy w marketingu afiliacyjnym jest relatywnie prosty: 

# Budujesz społeczność wokół konkretnej, wybranej niszy.

Chociaż istnieje wiele strategii zarabiania pieniędzy w marketingu afiliacyjnym, generalnie afilianci budują jedną lub wiele stron internetowych, na których dzielą się wartościową treścią, przyciągającą osoby zainteresowane daną tematyką. 


# Tej społeczności prezentujesz produkty lub usługi z programów afiliacyjnych.

Określ jakie produkty mogą zainteresować Twoją społeczność i zapisz się do programów afiliacyjnych, które te produkty posiadają w swojej ofercie.

Pobierz link afiliacyjny i umieść go na Twojej stronie internetowej, na kanale YT, w Twoich artykułach, w mediach społecznościowych, w Twoim newsletterze. 


# Otrzymuj prowizje.

    Za każdym razem, kiedy osoba z Twojej społeczności zakupi produkt, korzystając z Twojego linku, ty otrzymujesz prowizję od sprzedaży.

 

Marketing afiliacyjny to model: wygrany – wygrany – wygrany


  •         Sprzedawca (reklamodawca) jest wygranym, gdyż udało mu się sprzedać swój produkt za Twoim pośrednictwem. Sam nie musiał o to się starać.


  •     Kupujący jest wygranym, gdyż pokazałeś mu produkt/usługę, których potrzebował.

 

  • Ty jesteś wygranym, gdyż otrzymałeś prowizję od tej sprzedaży.

 

 

Dlaczego jednak afiliacja ma „złą reputację”?

 

    Jako, że marketing afiliacyjny ma ogromny potencjał i generuje olbrzymie pieniądze w online, niektórzy sprzedawcy i afilianci, polecają produkty bardzo słabej jakości, chcąc szybko i bez wysiłku zarobić.

 

    Dlatego też trzeba być bardzo wyczulonym na to, aby Twojej społeczności proponować produkty i usługi naprawdę bardzo dobrej jakości.

    Od sprzedaży do sprzedaży budujesz sobie coraz to większą reputację (jako osoba godna zaufania), Twoja społeczność coraz bardziej Ci ufa i chętniej wydaje pieniądze u Ciebie.

 

Uwaga! Czasami wystarcza jedna zła opinia, która zniszczy twoją reputację w oczach potencjalnych klientów, a tym samym Twoje dochody.

    Stąd warto poświęcić czas i wysiłek, aby dobrze i wiarygodnie przedstawiać swoje produkty i zadbać o jak najlepsze relacje z Twoją społecznością.

 

 

 

5 etapów do sukcesu w marketingu afiliacyjnym

 

    Etap 1. Wybór niszy

Kluczem do rozpoczęcia biznesu afiliacyjnego, jest wybór niszy, w której chcesz promować swoje produkty/usługi. Musisz wybrać tematykę, sprecyzowany rodzaj biznesu lub dział gospodarki, który Cię interesuje (najlepiej taki, który wiąże się z Twoimi zainteresowaniami, hobby, pasjami) i musi to być coś, co ma potencjał monetyzacji i słabą konkurencję na rynku.

 

Problem jest w tym, jak masz to zrobić, skoro dopiero zaczynasz i nie znasz jeszcze tajników marketingu afiliacyjnego.

Odpowiedź jest prosta. – Nie możesz tego wiedzieć…

 

Masz więc wybór, albo rzucasz się sam na oślep w tą dżunglę marketingu afiliacyjnego i próbujesz sam zrozumieć wszystkie mechanizmy, lub zaoszczędzasz sobie tygodni, miesięcy, a nawet lat pracy i uczysz się od odpowiednich osób, które już tę drogę mają za sobą.

 

Zauważ, że w pewnym momencie, wszyscy będą próbowali Ci coś sprzedać.

Taki jest marketing…

Jeżeli jesteś początkującym i nie jesteś jeszcze w stanie ocenić wartości podsuwanych Ci propozycji biznesowych, nie kupuj w ślepo wszystkiego, co zostanie Ci podsunięte pod nos…

Daj sobie czas i korzystaj z wszelkich dostępnych darmowych informacji, porad, przewodników, sposobów i środków, które możesz znaleźć w danej niszy. Na tym etapie Twojej przygody z marketingiem afiliacyjny, jest to wystarczające. 

 

    Etap 2. Naucz się tworzyć strony afiliacyjne.

        Rada dla wszystkich, nawet dla osób nietechnicznych. Nie przeskakuj tego etapu!

 

Niestety tak, będziesz musiał nauczyć się tworzyć podstawowe strony internetowe, ale zapewniam Cię, że jest to o wiele łatwiejsze niż sobie wyobrażasz. – Dzisiaj nie potrzeba już skomplikowanych umiejętności kodowania, aby stworzyć w pełni funkcjonalną stronę internetową.

Osobiście polecam Ci platformę WordPress oraz darmową wtyczkę Elementor, dzięki której, jak z puzzli ułożysz sobie własną stronę.

Na początku może to być dla Ciebie frustrujące, jednak z czasem stanie się to dla Ciebie automatyczną czynnością, jak jazda na rowerze. – Nie poddawaj się, prawdziwymi wygranymi są Ci, którzy walczą i nie rezygnują z byle powodu.

Najtrudniejszą rzeczą w budowaniu stron internetowych, jest po prostu pokonanie uprzedzeń i podjęcie działania. – Nie zapomnij, że w budowaniu stron internetowych, możesz uzyskać pomoc setek osób i to za darmo. Na platformie YouTube masz dziesiątki filmów, które krok po kroku tłumaczą Ci jak to zrobić od zera. Wystarczy tylko skopiować czynności, aby mieć w pełni funkcjonalną stronę.

 

WordPress nie tylko jest darmowy (Open Source), ale również używany jest przez ok. 70% wszystkich stron internetowych na świecie. Możesz oczywiście postawić sobie bloga na takiej platformie, jak np. Blogspot.com, jednak ten blog nie będzie w 100% należeć do Ciebie. Warto więc poświęcić te parę złotych rocznie na własny hosting i domenę i mieć już stronę internetową na własność.

(W moim sklepie DigiArea24 znajdziesz również narzędzia, które pozwolą Ci na tworzenie stron internetowych, stron sprzedażowych, stron do pozyskiwania adresów email, bez konieczności ponoszenia kosztów abonamentowych)

 

    Etap 3. Twórz dobre treści, bardzo dobre treści, znakomite treści… - Content Is King!

 

    Istnieje w Marketingu Internetowym bardzo dobrze znane powiedzenie: Kontent Is King – Treść jest królem!

 

    Istnieje kilka odstępstw od tej reguły, jednak dobre treści, oferujące wartościową wiedzę, informacje, porady, zawsze znacząco podnoszą Twój autorytet eksperta w danej dziedzinie.

    Jeżeli wydaje Ci się, że nie masz lekkiego pióra lub nie jesteś ekspertem w temacie, jest na to rada. Wystarczy, że przeczytasz 10 artkułów z pierwszej strony wyszukiwarki Google na dany temat, zrobisz sobie notatki ( nie mówię tutaj o kopiowaniu) i już masz ciekawy artykuł na Twoją stronę, oferujący skondensowaną wiedzę dla osób zainteresowanych daną tematyką. – Koniec wymówek, wszystko da się zrobić!

    Artykuły i strony wypełnione dobrą treścią są fun! Przyciągają, konwertują, sprzedają!

 

Jednak wiele osób to właśnie tutaj napotyka największe trudności w marketingu afiliacyjnym. – Znaleźć dobrą niszę jest w miarę łatwo. Stworzyć dobrą stronę jest jeszcze łatwiej. Przygotowanie kilkudziesięciu, a nawet kilkuset stron dobrych treści, nie jest już takie oczywiste.

     

To tutaj cierpliwość i wytrwałość wkraczają do akcji.


W przeciwieństwie do oszustów, którzy liczą tylko na dobry i szybki zarobek, powiem Ci szczerze, ile czasu może zająć Tobie przygotowanie naprawdę dochodowego biznesu afiliacyjnego. – Nie okłamujmy się, jeżeli zaczniesz dzisiaj, powinieneś zacząć zarabiać pierwsze, lepsze pieniądze w granicach 6-12 miesięcy, zakładając, że będziesz pracować nad Twoim biznesem ok. 2 godzin dziennie. Jest to niezbędny czas, aby dać się poznać, wykreować swoją markę eksperta i nabrać zaufania w oczach Twoich odbiorców.

 

Warto poświęcić sporo czasu na naukę tworzenia dobrych treści, które z jednej strony będą doceniane przez Twoich odbiorców, a z drugiej strony przez wyszukiwarkę Google. W Internecie istnieje wiele poradników na ten temat. Warto również pomyśleć o tworzeniu wirusowych treści w mediach społecznościowych. Również można się tego nauczyć. – Jeszcze raz w grę wchodzi cierpliwość i determinacja.

 

Etap 4. Monetyzacja biznesu.

 

Większość osób rozpoczynających przygodę z marketingiem afiliacyjnym, zbyt szybko próbuje zmonetyzować swój biznes. To wielki błąd!

Musisz udowodnić innym, iż jesteś godny zaufania, oraz że Twoja oferta nie jest przypadkowym zbiegiem okoliczności. Jednym słowem, jeżeli chcesz, aby ktoś Ci zapłacił, musisz coś od siebie dać. Musisz stać się ekspertem w swojej dziedzinie, aby inni nie traktowali Cię jako naciągacza i brali Cię na poważnie.

Na samym początku, na swojej stronie internetowej ( może to być również strona na FB, kanał na YT, wartościowy newsletter), musisz zapewnić Twoim potencjalnym klientom dużą dawkę dobrej treści. Kiedy to już uczynisz, popularność Twojej treści zacznie wzrastać wśród użytkowników, jak również naturalnie w wyszukiwarkach, w mediach społecznościowych oraz innych miejscach, w których jesteś obecny.

W momencie, kiedy posiadać będziesz już znaczący ruch na Twoim blogu, kanale YT, w mediach społecznościowych, staniesz się atrakcyjnym partnerem do współpracy dla reklamodawców.

 

Cały więc proces wygląda następująco:

T – Treść (wartość);

R – Ruch (dobrze ukierunkowany);

P - Przed – Sprzedaż (marketing, reklama, wysiłek, aby przekonać odbiorców, że chodzi o produkt, który naprawdę jest im potrzebny);

M – Monetyzacja (sprzedaż).

 

Jak widać, monetyzacja jest dopiero na ostatnim miejscy w całym tym procesie.

 

Teraz utworzenie planu monetyzacji jest już sprawą bardzo prostą.

Wyobraźmy sobie, że działasz w niszy dotyczącej utraty wagi.

Możesz teraz wejść w wyszukiwarkę Google i wpisać: „program afiliacyjny odchudzanie”. Zobaczysz, że istnieją dziesiątki programów partnerskich, reklamujących produkty wspomagające utratę wagi. - Za darmo możesz dołączyć do tych programów i rozpocząć promowanie produktów, otrzymując w zamian prowizję, jeżeli ktoś zakupi produkt za pomocą Twojego linku partnerskiego.

 

Jeżeli posiadać już będziesz ruch i społeczność w wybranej przez Ciebie niszy, monetyzacja jest już najprostszą rzeczą

Wartościowy Content prowadzi do ukierunkowanego ruchu i zorganizowanej społeczności wokół Twoich produktów. Dla tej społeczności możesz np. testować różne produkty, napisać opinię, nagrać film z ich stosowania. – Wszystko to, przyczyni się do zwiększenia zaufania i chętniejszych zakupów u Ciebie.

     

Etap 5: Reinwestuj swoje dochody, delegując zadania.

 

W momencie, gdy Twoja strona zacznie już przynosić dochody, będziesz mógł zlecać wykonywanie pewnych zadań, uwalniając w ten sposób czas dla siebie.

Możesz wynająć freelancerów, którzy będą pisać treści za Ciebie, poprowadzą kampanie w mediach społecznościowych, zajmą się uatrakcyjnieniem Twojej strony internetowej, jak również wieloma innymi zadaniami.

Wielu marketerów afiliacyjnych korzysta z pomocy wirtualnych asystentek, w codziennych zadaniach przy prowadzeniu biznesu online.

Kiedy zaczniesz już delegować prace freelancerom, znacząco zyskasz na czasie, co pozwoli Ci na tworzenie kolejnych stron produktowych. Twój biznes afiliacyjny zacznie nabierać tempa, a co z tym się wiąże, Twoje dochody z tego biznesu również zaczną znacząco wzrastać.

 

Spraw, aby Twoje strony afiliacyjne zarabiały na Ciebie, nawet kiedy śpisz, spędzasz czas z rodziną i przyjaciółmi lub oddajesz się Twojemu ulubionemu hobby. – Zlecenie wykonywanych działań jest furtką do Twojej wolności. Jednak, aby dojść do tego etapu, będziesz potrzebował skrupulatnie przejść przez etapy poprzedzające…

 

Co warto wiedzieć, zanim zaczniesz marketing afiliacyjny

 

Etapy, o których Ci wspomniałem, mogą być bardzo łatwe do zrealizowania, w rzeczywistości jednak, wprowadzenie ich w praktykę, to już inna historia…

 

Jeżeli będziesz chciał rozpocząć działania afiliacyjne jako freelancer, postaraj się podejść do tematu, jak do prawdziwego biznesu.

Być może na początku, traktować będziesz marketing afiliacyjny, jako dodatkowe źródło dochodów, jednak z czasem pojawią się pieniądze, a wraz z nimi konieczność założenia i prowadzenia firmy.

Nie ekscytuj się również pierwszymi zarobionymi pieniędzmi, traktuje je jako narzędzie do dalszego rozwoju Twojego biznesu. I tak większość zarobionych pieniędzy wydasz na zdobywanie jeszcze większych pieniędzy.

 

Podsumowując, nie ma „sekretnego sposobu” lub „sprawdzonej metody”, aby zacząć zarabiać w marketingu afiliacyjnym.

Na swojej drodze znajdziesz wiele pomocy, ale większość rzeczy nauczyć się będziesz musiał sam, nabrać doświadczenia, bazując na swoich własnych sukcesach i porażkach, na swoim poświęceniu i cierpliwości.

 

Jak więc zacząć w marketingu afiliacyjnym?

 

Zanim zapiszesz się do jakiejkolwiek sieci afiliacyjnej, zdefiniuj i wybierz swoją niszę w której chcesz działać i promować produkty! – To pierwszy i najważniejszy krok!!!

 

 

 

 

 

 

 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)