Jesteś na to gotowy?
No to zaczynamy!
1. Nie
pozwól, aby emocje miały wpływ na twoje decyzje. Emocje są bardzo ważne, dużo
mówią o tym co przeżywasz oraz podkreślają Twoje zaangażowanie przedsięwzięcia
ale czasami zniekształcają rzeczywistość i racjonalne myślenie. Potrafią
wprowadzić błędną ocenę sytuacji i skutecznie zniechęcić Cię do działania.
2. Akceptuj
krytykę, bez względu na to, kto ją formułuje. Z krytycznych uwag można wiele
się nauczyć. Wykorzystaj je do swojego osobistego rozwoju.
3. Nigdy
nie przestawaj robić networkingu. Buduj trwałe relacje biznesowe z osobami
działającymi w twojej branży lub branżach pokrewnych. Samemu idzie się szybciej,
wspólnie idzie się dalej.
4. Ucz
się na swoich błędach. Problemem nie jest popełnianie błędów ale notoryczne ich
powtarzanie.
5. Ucz
się na błędach innych. Otwórz uszy i słuchaj co inne osoby, które wcześniej już
przeszły Twoją drogę mają Ci do powiedzenia.
6. Za
każdym rogiem znajduje się możliwość sprzedaży. Nie ignoruj miejsc, które wydają
Ci się być mało dochodowe. Ciągle poszukuj nowych możliwości. Nigdy nie wiesz,
gdzie czeka na Ciebie potencjalny klient. Nie zapomnij o tym!
7. Nie
bądź zachłanny. Najpierw daj coś daj od siebie, a dopiero później oczekuj
działań twoich klientów. Posiadasz swoją stronę www, bloga, fanpage? Daj innym
coś wartościowego, wiedzę, porady, darmową wartość. Im więcej dajesz, tym
więcej wraca do Ciebie.
8. Spróbuj
umiejętnie rozgraniczyć twoje życie prywatne od zawodowego. Rodzinie też się
coś należy. Bez niej będziesz miał więcej czasu dla swojego biznesu, ale czy będziesz
szczęśliwszy?
9. Bez
względu na to, jak wiele w życiu osiągnąłeś nigdy nie przestawaj się uczyć. Zawsze
możesz osiągnąć coś więcej, nawet jeśli nazywasz się Steve Jobs.
10. Zanim
wybierzesz nazwę swojej firmy zastanów się dwa razy. Głupia nazwa będzie wlokła
się za Tobą na zawsze. Jeżeli prowadzisz już swoją działalność i zaistniałeś on
line lub off line, nie zmieniaj nazwy twojej firmy. Możesz tego później żałować
nawet ta niewielka grupka Twoich subskrybentów lub klientów jest dla Ciebie
bardzo ważna, szkoda ich tracić.
11. Bądź
elastyczny. Ludzie, którzy nie potrafią się zaadoptować nigdy nie wygrywają. Twarde
głowy nabite własnymi racjami i przekonaniami zawsze stoją w miejscu.
12. Musisz
umieć się bić o swoje. Najlepiej zdobywaj swoją pozycję wiedzą,
profesjonalizmem, ciężką pracą.
13. Współpraca
z dobrymi partnerami w Twojej branży pomoże Ci osiągnąć sukces. Być może
znajdziesz ich na forum pokrewnych branży?
14. Nie
bój się tego, czego jeszcze nie umiesz. Czytaj, ucz się, sięgaj po poradę. To
sprawdza się również w codziennym życiu.
15. Łatwiej
jest oszczędzać pieniądze niż je zdobywać. Pomyśl, jak możesz zoptymalizować
swoje wydatki ale nigdy nie żałuj na swój rozwój i rozwój swojego biznesu. W końcu to on będzie
Cię później utrzymywał.
16. Nie
musisz wymyślać czegoś nowego, chociaż kreatywność to dobra cecha. Zawsze
możesz jednak udoskonalić to co już istnieje.
17. Stwórz
prawdziwy plan marketingowy. Dopracuj szczegóły i nie spuszczaj z oczu celu do
którego zmierzasz.
18. Nie
lekceważ konkurencji. Musisz wiedzieć co robi i jak to robi. Konkurencja to
czasami najlepsza księga z której możesz się uczyć.
19. Korzystaj
z dobrodziejstw Internetu. Oglądaj filmy instruktarzowe, słuchaj ludzi, którzy działają
w biznesie, rozwijaj swoje umiejętności a zwłaszcza podpieraj się
doświadczeniem tych, którzy są liderami w biznesie. Motywuj się ich sukcesami.
20. Jeżeli
nie posiadasz mentora ( osoby, która krok po kroku będzie w stanie poprowadzić
Cię do sukcesu), szybko sobie taką osobę znajdź. Po co błądzić w ciemnościach,
jak można prościej i szybciej dojść do celu.
21. Twoje
dochody będą średnio takie same, jak dochody 5 twoich najlepszych przyjaciół.
Dlatego wybieraj ich mądrze! – Warto tę uwagę przemyśleć sobie dobrze!
22. W
swoich przedsięwzięciach nie bądź monotematyczny, podobnie w swoim biznesie.
Nie wkładaj wszystkich jajek do tego samego koszyka. Przyciągaj uwagę i
zainteresowanie jak najszerszej grupy twoich potencjalnych klientów.
23. To
czego Ty chcesz, nie jest aż tak ważne. Ważne jest to, czego chcą twoi klienci.
Staraj się poznać potrzeby Twoich potencjalnych klientów, ich problemy i
zaoferuj im remedium na ich „dolegliwości”. Twój klient musi być zadowolony po
spotkaniu z Tobą, w innym przypadku już do Ciebie nie wróci. Pamiętaj, to
klient jest najważniejszy, nie Ty!
24. Kiedy
inni się boją, Ty musisz być pędzić do przodu. Kiedy inni pędzą w jednym
kierunku, Ty musisz zacząć się bać. Nie biegnij za tłumem, zgubisz się w nim.
25. Nie
zawsze musisz płacić za poradę lub wiedzę. Wiesz co to handel wymienny? Zaoferuj
coś w zamian za płatną wiedzę. Sam tak robię i wiele osób z którymi
współpracuję jest mi za to wdzięczna. Okazuje się, że można wzajemnie się
ubogacać i uzupełniać.
26. Najpewniejszą
drogą do bogactwa jest ciężka praca. Zapytaj o to najlepszych!
27. Idea,
która wydaje się czasami być najbardziej idiotyczna, potrafi czasami przynieść
wielkie korzyści. Nauczyć się myśleć inaczej niż większość ludzi wokół Ciebie.
28. Twoim
największym osiągnięciem będzie sprzedaż klientowi, który już raz dokonał u Ciebie
zakupu. Najlepszym sposobem na zarabianie jest ponowna sprzedaż Twoim stałym
klientom. Dlatego dbaj o nich jak o „źrenicę oka”. (Buduj listę kontaktów,
utrzymuj systematyczny i wartościowy kontakt z Twoją klientelą. Nie wciskaj im
tylko nieustannie kolejnego Twojego produktu.)
29. Unikaj
techniki „zamoczonego palca”. Nie próbuj wszystkiego po trochę. Lepiej wybrać
kilka pewnych źródeł dochodu i zaangażować się w nie „na maxa”, niż nieustannie
biegać i łapać wszystkie sroki za ogony.
30. Nie
musisz angażować się w rozwój własnego biznesu. To nie jest niezbędne do
szczęścia, ale mimo wszystko to dobra idea! Fajnie jest być szefem dla samego
siebie.
31. Pewność
tego, że jutro będzie lepszy moment na rozwinięcie własnego biznesu jest mniej
prawdopodobna niż możliwość bycia trafionym przez piorun w czasie burzy. Jutro
znajdziesz sobie kolejną wymówkę, więc małymi kroczkami buduj swój biznes już
dziś.
32. Pozostawanie
w ukryciu, nie zawsze jest złą rzeczą. Zbyt wielka widoczność przyciąga
potencjalną konkurencję. Skromność nie jest w modzie ale wzbudza zaufanie. Od
nachalnych sprzedawców ludzie odpędzają się jak od much.
Mądry król idąc na
wojnę, najpierw zbiera arsenał i ludzi, właściwie ocenia swoją sytuację,
skrzętnie przygotowuje taktykę i plan działania, poznaje pole bitwy… dopiero
później rusza do walki.
33. Naucz
się działać w zespole. Razem zajdziecie o wiele dalej.
34. Jeżeli
ktoś zawiedzie Twoje zaufanie, zastanów się czy po raz kolejny rzucać się z nim
w przygodę.
35. Dbaj
o swojego pracownika. To on jest Twoim największym skarbem. To dzięki niemu Twoja
firma żyje. Zadowolony pracownik to pracownik wydajny.
36. Przebywaj
tam, gdzie przebywa większość przedsiębiorców. Jak myślisz, gdzie większość czasu
spędzają najlepsi? W tych miejscach znajdziesz najlepsze idee, pomysły i
wiedzę.
37. Jeżeli
nie ryzykujesz, nie będziesz miał sukcesów. Jak mówi przysłowie: „Nie ma omletu
bez rozbicia jajka”. Jeśli chcesz wielkich sukcesów, nie rób tego, co robią
wszyscy.
38. Nigdy
nie pozwól aby ktoś, albo coś stanęło Ci na drodze do sukcesu. Jak mówił
Vandamme: „Nothing can stop me, except myself and god.” – Warto przemyśleć!
39. Czasami
trzeba poczekać cierpliwie na rezultaty Twoich przedsięwzięć. Cierpliwość to
wielka cnota i coraz rzadsza w naszym świecie.
40. Najlepsza
droga, to nie zawsze ta najprostsza. Próba pójścia na skróty może skończyć się
pobłądzeniem.
41. Bądź
„cool” a i inni będą tacy wobec Ciebie!
42. Postaw
na media społecznościowe i bądź tam aktywnie obecny. To „Forum Romanum”
dzisiejszych czasów. W sieci znajdziesz mnóstwo sposobów na to, jak zaistnieć w
mediach społecznościowych.
43. Więcej
nauczysz się zakładając własny firmę niż latami studiując w szkole biznesu.
44. Nigdy
nie ignoruj potęgi własnego bloga, to potężna trampolina dla Twojego biznesu.
To tutaj kreujesz swoją markę i zdobywasz potencjalnych klientów.
45. Twoja
konkurencja nie może być dla Ciebie wrogiem. Możesz się dużo od niej nauczyć.
46. Swój
biznes rozwiniesz pracując na początku za darmo. Chyba że produkujesz trumny,
tu klientów znajdziesz zawsze. Ale i tak nie każdy chce leżeć w czterech nieoheblowanych
deskach…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)