czwartek, 24 grudnia 2015

46 porad dla skutecznego przedsiębiorcy.






Jesteś na to gotowy?

No to zaczynamy!

1.       Nie pozwól, aby emocje miały wpływ na twoje decyzje. Emocje są bardzo ważne, dużo mówią o tym co przeżywasz oraz podkreślają Twoje zaangażowanie przedsięwzięcia ale czasami zniekształcają rzeczywistość i racjonalne myślenie. Potrafią wprowadzić błędną ocenę sytuacji i skutecznie zniechęcić Cię do działania.

2.       Akceptuj krytykę, bez względu na to, kto ją formułuje. Z krytycznych uwag można wiele się nauczyć. Wykorzystaj je do swojego osobistego rozwoju.

3.       Nigdy nie przestawaj robić networkingu. Buduj trwałe relacje biznesowe z osobami działającymi w twojej branży lub branżach pokrewnych. Samemu idzie się szybciej, wspólnie idzie się dalej.

4.       Ucz się na swoich błędach. Problemem nie jest popełnianie błędów ale notoryczne ich powtarzanie.

5.       Ucz się na błędach innych. Otwórz uszy i słuchaj co inne osoby, które wcześniej już przeszły Twoją drogę mają Ci do powiedzenia.


6.       Za każdym rogiem znajduje się możliwość sprzedaży. Nie ignoruj miejsc, które wydają Ci się być mało dochodowe. Ciągle poszukuj nowych możliwości. Nigdy nie wiesz, gdzie czeka na Ciebie potencjalny klient. Nie zapomnij o tym!

7.       Nie bądź zachłanny. Najpierw daj coś daj od siebie, a dopiero później oczekuj działań twoich klientów. Posiadasz swoją stronę www, bloga, fanpage? Daj innym coś wartościowego, wiedzę, porady, darmową wartość. Im więcej dajesz, tym więcej wraca do Ciebie.

8.       Spróbuj umiejętnie rozgraniczyć twoje życie prywatne od zawodowego. Rodzinie też się coś należy. Bez niej będziesz miał więcej czasu dla swojego biznesu, ale czy będziesz szczęśliwszy?

9.       Bez względu na to, jak wiele w życiu osiągnąłeś nigdy nie przestawaj się uczyć. Zawsze możesz osiągnąć coś więcej, nawet jeśli nazywasz się Steve Jobs.

10.   Zanim wybierzesz nazwę swojej firmy zastanów się dwa razy. Głupia nazwa będzie wlokła się za Tobą na zawsze. Jeżeli prowadzisz już swoją działalność i zaistniałeś on line lub off line, nie zmieniaj nazwy twojej firmy. Możesz tego później żałować nawet ta niewielka grupka Twoich subskrybentów lub klientów jest dla Ciebie bardzo ważna, szkoda ich tracić.

11.   Bądź elastyczny. Ludzie, którzy nie potrafią się zaadoptować nigdy nie wygrywają. Twarde głowy nabite własnymi racjami i przekonaniami zawsze stoją w miejscu.

12.   Musisz umieć się bić o swoje. Najlepiej zdobywaj swoją pozycję wiedzą, profesjonalizmem, ciężką pracą.

13.   Współpraca z dobrymi partnerami w Twojej branży pomoże Ci osiągnąć sukces. Być może znajdziesz ich na forum pokrewnych branży?

14.   Nie bój się tego, czego jeszcze nie umiesz. Czytaj, ucz się, sięgaj po poradę. To sprawdza się również w codziennym życiu.

15.   Łatwiej jest oszczędzać pieniądze niż je zdobywać. Pomyśl, jak możesz zoptymalizować swoje wydatki ale nigdy nie żałuj na swój rozwój i  rozwój swojego biznesu. W końcu to on będzie Cię później utrzymywał.

16.   Nie musisz wymyślać czegoś nowego, chociaż kreatywność to dobra cecha. Zawsze możesz jednak udoskonalić to co już istnieje.

17.   Stwórz prawdziwy plan marketingowy. Dopracuj szczegóły i nie spuszczaj z oczu celu do którego zmierzasz.

18.   Nie lekceważ konkurencji. Musisz wiedzieć co robi i jak to robi. Konkurencja to czasami najlepsza księga z której możesz się uczyć.

19.   Korzystaj z dobrodziejstw Internetu. Oglądaj filmy instruktarzowe, słuchaj ludzi, którzy działają w biznesie, rozwijaj swoje umiejętności a zwłaszcza podpieraj się doświadczeniem tych, którzy są liderami w biznesie. Motywuj się ich sukcesami.

20.   Jeżeli nie posiadasz mentora ( osoby, która krok po kroku będzie w stanie poprowadzić Cię do sukcesu), szybko sobie taką osobę znajdź. Po co błądzić w ciemnościach, jak można prościej i szybciej dojść do celu.

21.   Twoje dochody będą średnio takie same, jak dochody 5 twoich najlepszych przyjaciół. Dlatego wybieraj ich mądrze! – Warto tę uwagę przemyśleć sobie dobrze!

22.   W swoich przedsięwzięciach nie bądź monotematyczny, podobnie w swoim biznesie. Nie wkładaj wszystkich jajek do tego samego koszyka. Przyciągaj uwagę i zainteresowanie jak najszerszej grupy twoich potencjalnych klientów.

23.   To czego Ty chcesz, nie jest aż tak ważne. Ważne jest to, czego chcą twoi klienci. Staraj się poznać potrzeby Twoich potencjalnych klientów, ich problemy i zaoferuj im remedium na ich „dolegliwości”. Twój klient musi być zadowolony po spotkaniu z Tobą, w innym przypadku już do Ciebie nie wróci. Pamiętaj, to klient jest najważniejszy, nie Ty!

24.   Kiedy inni się boją, Ty musisz być pędzić do przodu. Kiedy inni pędzą w jednym kierunku, Ty musisz zacząć się bać. Nie biegnij za tłumem, zgubisz się w nim.

25.   Nie zawsze musisz płacić za poradę lub wiedzę. Wiesz co to handel wymienny? Zaoferuj coś w zamian za płatną wiedzę. Sam tak robię i wiele osób z którymi współpracuję jest mi za to wdzięczna. Okazuje się, że można wzajemnie się ubogacać i uzupełniać.

26.   Najpewniejszą drogą do bogactwa jest ciężka praca. Zapytaj o to najlepszych!

27.   Idea, która wydaje się czasami być najbardziej idiotyczna, potrafi czasami przynieść wielkie korzyści. Nauczyć się myśleć inaczej niż większość ludzi wokół Ciebie.

28.   Twoim największym osiągnięciem będzie sprzedaż klientowi, który już raz dokonał u Ciebie zakupu. Najlepszym sposobem na zarabianie jest ponowna sprzedaż Twoim stałym klientom. Dlatego dbaj o nich jak o „źrenicę oka”. (Buduj listę kontaktów, utrzymuj systematyczny i wartościowy kontakt z Twoją klientelą. Nie wciskaj im tylko nieustannie kolejnego Twojego produktu.)

29.   Unikaj techniki „zamoczonego palca”. Nie próbuj wszystkiego po trochę. Lepiej wybrać kilka pewnych źródeł dochodu i zaangażować się w nie „na maxa”, niż nieustannie biegać i łapać wszystkie sroki za ogony.

30.   Nie musisz angażować się w rozwój własnego biznesu. To nie jest niezbędne do szczęścia, ale mimo wszystko to dobra idea! Fajnie jest być szefem dla samego siebie.

31.   Pewność tego, że jutro będzie lepszy moment na rozwinięcie własnego biznesu jest mniej prawdopodobna niż możliwość bycia trafionym przez piorun w czasie burzy. Jutro znajdziesz sobie kolejną wymówkę, więc małymi kroczkami buduj swój biznes już dziś.

32.   Pozostawanie w ukryciu, nie zawsze jest złą rzeczą. Zbyt wielka widoczność przyciąga potencjalną konkurencję. Skromność nie jest w modzie ale wzbudza zaufanie. Od nachalnych sprzedawców ludzie odpędzają się jak od much.

Mądry król idąc na wojnę, najpierw zbiera arsenał i ludzi, właściwie ocenia swoją sytuację, skrzętnie przygotowuje taktykę i plan działania, poznaje pole bitwy… dopiero później rusza do walki.

33.   Naucz się działać w zespole. Razem zajdziecie o wiele dalej.

34.   Jeżeli ktoś zawiedzie Twoje zaufanie, zastanów się czy po raz kolejny rzucać się z nim w przygodę.

35.   Dbaj o swojego pracownika. To on jest Twoim największym skarbem. To dzięki niemu Twoja firma żyje. Zadowolony pracownik to pracownik wydajny.

36.   Przebywaj tam, gdzie przebywa większość przedsiębiorców. Jak myślisz, gdzie większość czasu spędzają najlepsi? W tych miejscach znajdziesz najlepsze idee, pomysły i wiedzę.

37.   Jeżeli nie ryzykujesz, nie będziesz miał sukcesów. Jak mówi przysłowie: „Nie ma omletu bez rozbicia jajka”. Jeśli chcesz wielkich sukcesów, nie rób tego, co robią wszyscy.

38.   Nigdy nie pozwól aby ktoś, albo coś stanęło Ci na drodze do sukcesu. Jak mówił Vandamme: „Nothing can stop me, except myself and god.” – Warto przemyśleć!

39.   Czasami trzeba poczekać cierpliwie na rezultaty Twoich przedsięwzięć. Cierpliwość to wielka cnota i coraz rzadsza w naszym świecie.

40.   Najlepsza droga, to nie zawsze ta najprostsza. Próba pójścia na skróty może skończyć się pobłądzeniem.

41.   Bądź „cool” a i inni będą tacy wobec Ciebie!

42.   Postaw na media społecznościowe i bądź tam aktywnie obecny. To „Forum Romanum” dzisiejszych czasów. W sieci znajdziesz mnóstwo sposobów na to, jak zaistnieć w mediach społecznościowych.

43.   Więcej nauczysz się zakładając własny firmę niż latami studiując w szkole biznesu.

44.   Nigdy nie ignoruj potęgi własnego bloga, to potężna trampolina dla Twojego biznesu. To tutaj kreujesz swoją markę i zdobywasz potencjalnych klientów.

45.   Twoja konkurencja nie może być dla Ciebie wrogiem. Możesz się dużo od niej nauczyć.


46.   Swój biznes rozwiniesz pracując na początku za darmo. Chyba że produkujesz trumny, tu klientów znajdziesz zawsze. Ale i tak nie każdy chce leżeć w czterech nieoheblowanych deskach…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)