piątek, 15 stycznia 2016

Jak budować wizerunek swojej marki i szybko pozyskać wiernych klientów.


         Temat rzeka. Sposobów na pozyskanie wiernego i zadowolonego klienta jest wiele. Każdy przedsiębiorca mógłby wymienić chociaż kilka z nich i wspólnie stworzylibyśmy bogatą i wartościową listę możliwości.

            Pozyskiwanie wiernych klientów oraz budowanie wizerunku Twojego biznesu (marki) jest procesem długofalowym, żmudnym i wymagającym rzetelnej i systematycznej pracy. Istnieje jednak kilka sposobów, które tanim kosztem mogą przyspieszyć ten proces. Chciałbym Ci tutaj przedstawić kilka możliwości znajdujących się natychmiast w zasięgu twojej ręki.


1.    Bądź aktywny w mediach społecznościowych.

      Media społecznościowe, wydają się być najlepszym i najszybszym sposobem na budowanie wizerunku swojej marki i pozyskiwanie potencjalnych klientów, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność lub posiadasz małą firmę.


Posługując się odpowiednią strategią, bardzo szybko jesteś w stanie dotrzeć do dużej liczby odbiorców, przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym. Ważne jest jednak, abyś poświęcił wystarczająco dużo czasu na skrupulatne zaplanowanie Twojej obecności w social mediach. Musisz zastanowić się, jakie media społecznościowe będą najbardziej efektywne dla twojej działalności i w jaki sposób możesz je wykorzystać. Na tym etapie nie możesz żałować czasu i kreatywności. Pierwsze wrażenie jakie zrobisz na potencjalnych klientach, w dużej mierze będzie miało wpływ na to, czy zainteresują się oni twoją ofertą. Zadbaj o jakość wizualną ale przede wszystkim sposób prezentowania Twojej oferty. Klient musi czuć, że interesujesz się jego problemami i chcesz je rozwiązać.

Pierwsza i najważniejsza rada: relacje w mediach społecznościowych, podobnie jak i relacje w życiu codziennym, muszą być szczere i prawdziwe, aby mogły przynieść pozytywny rezultat dla obu stron. Klient musi czuć, że to, co robisz, robisz dla niego a nie dla siebie. Po spotkaniu z Tobą w mediach społecznościowych, musi on mieć pewność, że zależy Ci na rozwiązaniu jego problemów, jak i na zaspokojeniu jego potrzeb.

Bądź proaktywny, wejdź w kontakt z internautami, którym możesz pomóc. Nigdy nie pozostawiaj bez odpowiedzi tych, którzy kontaktują się z Tobą. Pokaż, że codziennie jesteś obecny i proponuj im coś wartościowego. Może to być jakaś porada, konstruktywna opinia, motywujący komentarz, solidna dawka wiedzy z Twojej dziedziny.
Używaj mediów społecznościowych, aby nadać Twojej marce ludzkie oblicze i pokaż, że jesteś żywo zainteresowany problemami Twoich potencjalnych klientów.

Korzystaj z aktualnych tendencji w social mediach, to dobry sposób, aby dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Regularnie programuj Twoje posty na Facebooku, Twitterze, Google+ i innych. Używaj trafnych i oryginalnych hashtagów, podkreślając tym oryginalność twojej marki. Możesz wybrać odpowiedni dla Ciebie styl komunikowania: żartobliwy, poważny, kontrowersyjny… Wszystko jest dozwolone, dopóki szanujesz odbiorców i jesteś wierny twojej marce.

2.    Stwórz partnerskie relacje z firmami, które celują w tą samą grupę klientów co Ty.

    Budując relacje z firmami, organizacjami, mediami działającymi w sektorze podobnym do Twojego, możesz szybciej stać się rozpoznawalnym i dotrzeć do większego grona osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Na przykład sprzedając artykuły z branży sportów wodnych, możesz nawiązać współpracę z hotelami oferującymi wypoczynek nad wodą. Taka współpraca może stać się o wiele korzystniejsza dla obu stron niż wysiłki podejmowane w pojedynkę.

3.    Rozpieszczaj swoich wiernych klientów.

  Klient nie szuka wyłącznie możliwości dokonania zakupu. Bardzo często szuka przynależności do czegoś wyjątkowego. Kupując regularnie produkty Twojej marki, najwierniejsi klienci wyrażają tym samym przynależność i wsparcie dla Twojej działalności.
Dla tej grupy klientów możesz przygotować specjalne formy członkostwa, faworyzujące klienta w zależności od jego zaangażowania. Przykładem niech będzie American Expres, który proponuje swoim klientom karty zielone, złote oraz platynowe z różnymi przypisanymi benefitami w zależności od zaangażowania klienta.


4.    Zadowolony klient jest najlepszą reklamą.

Znajdź sposób na to, aby Twoi klienci stali się dla Ciebie żywą reklamą. Zaoferuj klientowi możliwości na osiągnięcie twojego produktu za darmo. Nawet najmniejsza firma posiada coś, co może zaoferować swoim klientom w „gratisie”. Może to być jakiś produkt, bon na zakupy czy inna forma publicznego uznania.

Możesz regularnie organizować konkursy, które nie tylko będą formą zdobywania wiedzy o Twojej marce ale równocześnie jednoczyć będą wokół Ciebie zadowolonych klientów, wynagradzanych za ich wierność. Takie działania wzbudzają naturalną ekscytację i emocjonalnie angażują Twoją klientelę, sprawiając, że chętnie będą do Ciebie powracać.

Dlaczego nie wysłać im od czasu do czasu kuponu ze zniżką?! Wykorzystają go sami lub podziela się z innymi. Gwarantuję Ci, że nie ma lepszej formy reklamy od marketingu szeptanego. Ludzie są bardziej skłonni wierzyć pozytywnym opiniom swoich znajomych niż reklamom telewizyjnym, prasowym czy radiowym.

Sposobów budowania wizerunku marki oraz zdobywania wiernych klientów jest wiele. Przedstawiłem Ci tutaj kilka najprostszych i dostępnych „od ręki”. Jeżeli znasz i używasz innych podziel się z nami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)