Temat
rzeka. Sposobów na pozyskanie wiernego i zadowolonego klienta jest wiele. Każdy
przedsiębiorca mógłby wymienić chociaż kilka z nich i wspólnie stworzylibyśmy
bogatą i wartościową listę możliwości.
Pozyskiwanie wiernych klientów oraz
budowanie wizerunku Twojego biznesu (marki) jest procesem długofalowym, żmudnym
i wymagającym rzetelnej i systematycznej pracy. Istnieje jednak kilka sposobów,
które tanim kosztem mogą przyspieszyć ten proces. Chciałbym Ci tutaj
przedstawić kilka możliwości znajdujących się natychmiast w zasięgu twojej
ręki.
1.
Bądź aktywny w mediach społecznościowych.
Media
społecznościowe, wydają się być najlepszym i najszybszym sposobem na budowanie
wizerunku swojej marki i pozyskiwanie potencjalnych klientów, zwłaszcza jeśli
dopiero zaczynasz swoją działalność lub posiadasz małą firmę.
Posługując się odpowiednią strategią,
bardzo szybko jesteś w stanie dotrzeć do dużej liczby odbiorców, przy
stosunkowo niskim nakładzie finansowym. Ważne jest jednak, abyś poświęcił
wystarczająco dużo czasu na skrupulatne zaplanowanie Twojej obecności w social
mediach. Musisz zastanowić się, jakie media społecznościowe będą najbardziej
efektywne dla twojej działalności i w jaki sposób możesz je wykorzystać. Na tym
etapie nie możesz żałować czasu i kreatywności. Pierwsze wrażenie jakie zrobisz
na potencjalnych klientach, w dużej mierze będzie miało wpływ na to, czy
zainteresują się oni twoją ofertą. Zadbaj o jakość wizualną ale przede
wszystkim sposób prezentowania Twojej oferty. Klient musi czuć, że interesujesz
się jego problemami i chcesz je rozwiązać.
Pierwsza i najważniejsza rada: relacje
w mediach społecznościowych, podobnie jak i relacje w życiu codziennym, muszą
być szczere i prawdziwe, aby mogły przynieść pozytywny rezultat dla obu stron. Klient
musi czuć, że to, co robisz, robisz dla niego a nie dla siebie. Po spotkaniu z
Tobą w mediach społecznościowych, musi on mieć pewność, że zależy Ci na
rozwiązaniu jego problemów, jak i na zaspokojeniu jego potrzeb.
Bądź proaktywny, wejdź w kontakt z
internautami, którym możesz pomóc. Nigdy nie pozostawiaj bez odpowiedzi tych, którzy
kontaktują się z Tobą. Pokaż, że codziennie jesteś obecny i proponuj im coś
wartościowego. Może to być jakaś porada, konstruktywna opinia, motywujący
komentarz, solidna dawka wiedzy z Twojej dziedziny.
Używaj mediów społecznościowych, aby
nadać Twojej marce ludzkie oblicze i pokaż, że jesteś żywo zainteresowany
problemami Twoich potencjalnych klientów.
Korzystaj z aktualnych tendencji w
social mediach, to dobry sposób, aby dotrzeć do dużej grupy odbiorców.
Regularnie programuj Twoje posty na Facebooku, Twitterze, Google+ i innych.
Używaj trafnych i oryginalnych hashtagów, podkreślając tym oryginalność twojej
marki. Możesz wybrać odpowiedni dla Ciebie styl komunikowania: żartobliwy,
poważny, kontrowersyjny… Wszystko jest dozwolone, dopóki szanujesz odbiorców i
jesteś wierny twojej marce.
2.
Stwórz partnerskie relacje z firmami,
które celują w tą samą grupę klientów co Ty.
Budując relacje z firmami,
organizacjami, mediami działającymi w sektorze podobnym do Twojego, możesz
szybciej stać się rozpoznawalnym i dotrzeć do większego grona osób potencjalnie
zainteresowanych Twoją ofertą. Na przykład sprzedając artykuły z branży sportów
wodnych, możesz nawiązać współpracę z hotelami oferującymi wypoczynek nad wodą.
Taka współpraca może stać się o wiele korzystniejsza dla obu stron niż wysiłki
podejmowane w pojedynkę.
3.
Rozpieszczaj swoich wiernych klientów.
Klient nie szuka wyłącznie możliwości
dokonania zakupu. Bardzo często szuka przynależności do czegoś wyjątkowego.
Kupując regularnie produkty Twojej marki, najwierniejsi klienci wyrażają tym
samym przynależność i wsparcie dla Twojej działalności.
Dla tej grupy klientów możesz
przygotować specjalne formy członkostwa, faworyzujące klienta w zależności od
jego zaangażowania. Przykładem niech będzie American Expres, który proponuje
swoim klientom karty zielone, złote oraz platynowe z różnymi przypisanymi
benefitami w zależności od zaangażowania klienta.
4.
Zadowolony klient jest najlepszą
reklamą.
Znajdź sposób na to, aby Twoi klienci
stali się dla Ciebie żywą reklamą. Zaoferuj klientowi możliwości na osiągnięcie
twojego produktu za darmo. Nawet najmniejsza firma posiada coś, co może
zaoferować swoim klientom w „gratisie”. Może to być jakiś produkt, bon na
zakupy czy inna forma publicznego uznania.
Możesz regularnie organizować
konkursy, które nie tylko będą formą zdobywania wiedzy o Twojej marce ale
równocześnie jednoczyć będą wokół Ciebie zadowolonych klientów, wynagradzanych
za ich wierność. Takie działania wzbudzają naturalną ekscytację i emocjonalnie
angażują Twoją klientelę, sprawiając, że chętnie będą do Ciebie powracać.
Dlaczego nie wysłać im od czasu do
czasu kuponu ze zniżką?! Wykorzystają go sami lub podziela się z innymi.
Gwarantuję Ci, że nie ma lepszej formy reklamy od marketingu szeptanego. Ludzie
są bardziej skłonni wierzyć pozytywnym opiniom swoich znajomych niż reklamom
telewizyjnym, prasowym czy radiowym.
Sposobów budowania wizerunku marki
oraz zdobywania wiernych klientów jest wiele. Przedstawiłem Ci tutaj kilka
najprostszych i dostępnych „od ręki”. Jeżeli znasz i używasz innych podziel się
z nami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)