niedziela, 6 marca 2016

Facebook - Jak diametralnie zwiększyć ruch organiczny na fanpage'u.






        6 edycja TOP100 du Rayonnement Numérique des Marques en France (Plebiscyt wyłaniający 100 najlepszych marek we Francji)  ponownie pokazała, że 96% największych francuskich marek aktywnie działa na Facebooku. To właśnie tutaj skupiają one najliczniejszą obecność swoich fanów (ponad 67,4 milionów), pozostawiając daleko w tyle  Twitter (4,8 milionów fanów) oraz Instagram (1 milion).

        Posiadają jednak ogromny problem ze stworzeniem wartościowego organicznego ruchu, co zmusza je do uległości wobec reguł Facebooka, aby zmaksymalizować zasięg ich publikacji.

       Wysiłki marek skupiają się przede wszystkim na naturze zawartości (zdjęcia, filmy), częstotliwości  oraz charakterze wirusowym publikacji. Celem jest wzbudzenie zaangażowania fanów i budowa szerszej społeczności wokół marki.


      Na dwóch świeżych przykładach dużych marek z francuskiego rynku, chciałbym pokazać w jaki sposób można zmaksymalizować swoją widoczność na Facebooku integrując innowacyjne mechanizmy zaangażowania fanów.


        1. Burger King - gra bez końca...






        Zasada: Zachęcenie do gry oraz zdyskwalifikowanie konkurenta.

        Burger King, wsparty przez agencję Buzzman wylansował konkurs, gdzie nagrodą był darmowy zestaw Burger King w jednej z ich restauracji. Aby wziąć udział w tym konkursie, trzeba było jedynie skomentować post. Zwycięzcą miała zostać ta osoba, która napisała pod postem komentarz ale nie otrzymała żadnego polubienia dla swojego komentarza. Każdy uczestnik miał więc możliwość wyeliminowania swojego przeciwnika dając „like” pod jego komentarzem. Gra była prosta i w rzeczywistości mogła trwać bez końca, pytanie było jedno: „kto będzie ostatni?”

     Praktyka: Pod postem pojawiło się mnóstwo komentarzy i oczywiście zaczęła się rywalizacja. Like za Like. Ząb za ząb. Z czasem jednak, wśród fanów rozpoczęła się merytoryczna dyskusja na temat marki, do której przyłączało się coraz więcej uczestników. Jeśli chodzi o pozostałe komentarze, inwencja uczestników sięgała zenitu, byle tylko nie dostać polubienia. Wszystko oczywiście w zgodzie z wymaganiami Facebooka. Konkurs przerodził się w końcu bardziej w dobrą zabawę z humorystycznymi komentarzami niż w kompetencję.

        Rezultat: Tylko ten jeden  post Burger Kinga uzyskał 3100 polubień, 217 udostępnień i 7113 komentarzy. Dodatkowo liczba polubień komentarzy na stronach uczestników, kilkakrotnie przerosła tę uzyskaną przez post, co szerokim echem odbiło się na portalu. Wspomniany post zebrał 35% interakcji z całomiesięcznej aktywności fanów na fanpage Burger Kinga.




         2. „La Marque U” – Siła przyciągania.





        Zasada: Wirusowa reklama marki.

        We Wrześniu 2015 roku, „La Marque U” zorganizowała konkurs, w którym do wygrania był nowoczesny i funkcjonalny przedłużacz. Wystarczyło pod postem umieścić komentarz i uzyskać przynajmniej 3 polubienia. Wśród osób, które spełniłyby ten warunek rozlosowanych miało zostać 10 nagród. Marka stworzyła więc „system” potwierdzenia szansy na wygraną: minimum trzy „like” pod komentarzem. Skłoniło to fanów do działania i poproszenia swoich bliskich i przyjaciół do polubienia komentarza. Tym samym znajomi również mogli wziąć udział w konkursie, zapraszając swoich przyjaciół do polubienia ich komentarzy.

        Praktyka: Wielu fanów marki zdobyło się na ciekawe i kreatywne komentarze potwierdzające ich udział w konkursie. Inni zdobyli się na sposób pozyskiwania polubień dopisując do komentarza: „@imię znajomego”, zapraszając tym samym swoich przyjaciół do działania. Ten sposób wzbudził więc wirusowe rozprzestrzenianie treści opublikowanej przez „La Marque U”

         Rezultat: Z 1748 polubieniami, 826 udostępnieniami i 1800 komentarzami, opublikowany post stał się najpopularniejszym postem kiedykolwiek udostępnionym przez „La Marque U”. Zebrał 46% interakcji fanów z wszystkich 34 postów opublikowanych przez markę we Wrześniu 2015 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)