Można
przeczytać czasami informacje, iż możliwe jest działanie w marketingu
partnerskim (afiliacyjnym) bez konieczności używania Internetu, posiadania
bloga, bez listy mailingowej, czyli jednym słowem bez żadnych inwestycji. – I
faktycznie jest to możliwe.
Jednak
już mniej ewidentną sprawą jest skuteczność takich działań, gdyż posiadanie
bloga i listy mailingowej wielokrotnie zwiększa skuteczność marketingu
partnerskiego.
Jak
jednak wspomniałem, istnieje możliwość regularnych sprzedaży w marketingu
partnerskim bez posiadania strony internetowej, bloga czy listy mailingowej.
Niektóre
z mniej znanych metod działania w marketingu partnerskim, mogą być bardzo
skuteczne, atrakcyjne i szybkie do wdrożenia. ( W innym z moich poradników,
przedstawiam możliwość zarabiania na przygotowanym „pod klucz” sklepie 1TPE –
francuskiej platformie partnerskiej).
Programy
partnerskie lub sieci afiliacyjne, są znakomitym sposobem na biznes z domu.
Szybkie i prawie bez kosztowe uruchomienie z pewnością jest wielkim atutem tej
formy biznesu online. Biznes ten znakomicie rozwija się w USA czy Kanadzie, ale
również zyskuje na coraz większej popularności na innych kontynentach.
Niektórzy z afiliantów/uczestników programów partnerski osiągają przychody
rzędu kilku lub kilkunastu tysięcy Euro miesięcznie.
Ważne
definicje:
Na
początku warto wspomnieć o kilku pojęciach używanych w marketingu
partnerskim/afiliacyjnym, które używane będą w tym artykule:
# Afiliacja/program partnerski – jest to działanie, w którym poleca
się produkt lub usługę w zamian za prowizję od sprzedaży danego produktu lub
usługi.
# Lista mailingowa –
lista abonentów, z którymi można komunikować się za pomocą newslettera lub
wiadomości email.
# sieci społecznościowe – są to
portale internetowe, gdzie stworzyć można grupy znajomych, kontaktów, klientów,
„prospektów”.
# prospekt –
potencjalny klient, zainteresowany produktem lub usługą programu
partnerskiego/afiliacyjnego.
1. Afiliacja
za pomocą strony na Facebooku, konta na Twitterze lub Pinterest
Strona
na Facebooku, konta na Twitterze oraz Pinterest są bardzo proste w
uruchomieniu.
Wiele
informacji na temat zakładania takich kont znajdziesz w serwisie YouTube.
„Daj
aby otrzymać”
Twórz
posty oferując konkretną wartość Twoim odbiorcom, umieszczanie reklam zostaw na
później, aby na samym początku nie wystraszyć potencjalnych klientów.
Dopiero
później, z czasem, umieszczaj w postach linki afiliacyjne, kierując odbiorców
do polecanych przez Ciebie produktów lub usług. Uważaj, aby nie przeładowywać swoich
stron takimi linkami, gdyż skutecznie odstrasza to potencjalnych klientów.
Facebook
nie lubi, kiedy odsyłasz swoich odbiorców do zewnętrznych stron. Stosuj więc
narzędzia, które w pewien sposób „maskują” Twoje linki partnerskie. Możesz
tutaj użyć narzędzia typu: bitly.com, które skraca linki i dezorientuje
algorytmy Facebooka.
Kiedy
Twoja strona zostanie już utworzona, trzeba, abyś dał się poznać szerszej
publiczności.
Postaraj
się znaleźć osoby bardziej zainteresowane Twoją tematyką, wówczas publikowane
przez Ciebie treści będą cieszyć się większym zainteresowaniem.
Co
możesz zrobić?
-
na Twitterze obserwuj konta poruszające taką samą tematykę, jak Twoja;
-
zostań fanem stron na Facebooku, przedstawiających tematykę podobną do Twojej;
-
chętnie komentuj tematy związane z Twoją dziedziną. Komentarze muszą być
rzeczowe, konstruktywne i wartościowe dla innych odbiorców;
-
Szukaj nowych znajomych na Facebooku, którzy zainteresowani są tymi samymi
tematami co Ty;
-
Twórz poradniki, darmowe ebooki, które prowadzić będą czytelników do Twojej
strony na Facebooku;
-
Pisz artykuły gościnne dl innych stron w Twojej tematyce;
-
Korzystaj z forów poruszających te same tematy, udzielaj się aktywnie, na Twoim
profilu umieść link kierujący do twojej strony;
-
Pomagaj ludziom za darmo;
-
Dawaj, nie oczekując niczego w zamian
-
Etc…
Niedogodności
Jak
wspomniałem wcześniej, wiele linków afiliacyjnych/partnerskich może być
odrzucana przez Facebook lub inne sieci społecznościowe. Wskazane jest wówczas
używanie rozwiązań takich jak: bitly.com, goo.gl lub cobwebo.com dla
zamaskowania linków afiliacyjnych i uczynienia ich bardziej akceptowalnymi
przez portale społecznościowe.
2. Jak
osiągnąć sukces z programami partnerskimi na forach internetowych.
Działania
marketingowe na forach, jeżeli chodzi o afiliację i programy partnerskie, są o
wiele bardziej delikatne. Chodzi tutaj o to, aby się nie zdemaskować, gdyż
użytkownicy forów nie przepadają za osobami próbującymi im coś „wcisnąć”. Poza
tym możesz wyjść na spamera i automatycznie zostać zablokowanym na takim forum.
Musisz
dawać, aby coś otrzymać.
Znajdź
fora, które akceptują linki afiliacyjne/partnerskie w stopce Twoich wpisów.
Rejestruj się tylko na tego typu forach, ponieważ to właśnie przez tę możliwość
będziesz mógł polecać swoje produkty lub usługi afiliacyjne.
Bardzo
trudno umieszczać jest linki w tekście Twojego wpisu, wiąże się to penalizacją
ze strony administratorów oraz ogólną niechęcią uczestników forum.
Zapoznaj
się dokładnie z możliwościami umieszczania linków partnerskich w Twoim profilu na forum, zobacz jak robią to
inni. Nie sugeruj się wpisami administratorów, gdyż mogą oni mieć większe
przywileje niż pozostali członkowie forum.
Kilka
praktycznych porad:
-
Jeżeli znasz
odpowiedzi na zadawane pytania na forum, chętnie odpowiadaj. Pozyskasz sobie
wizerunek eksperta i zaufanie członków forum.
-
Pomagaj ludziom również wysyłając do nich prywatne wiadomości i dodawaj ich do Twojej sieci kontaktów
(zwłaszcza te osoby, które bezpośrednio interesują się Twoją tematyką.
-
Nie umieszczaj swojej sygnatury zbyt szybko. Zrób to dopiero po 20-30 postach.
Trudniej będzie administratorowi narzucić Tobie „bana”, jeżeli jesteś aktywnym
członkiem forum.
-
Bierz udział w dyskusjach, które są najbardziej komentowane i czytane.
Generalnie każde z forów posiada swoje statystyki.
Jak
wspomniałem, sygnatura na forum będzie Twoją jedyną możliwością polecania
linków partnerskich.
Postaraj
się trochę ją ubarwić, aby przyciągnąć uwagę uczestników forum. Możesz dodać
jakieś zdanie, które nie będzie reklamą ale prowokować będzie działanie ze
strony odbiorców. Ten typ redakcji nazywamy copywritingiem. W Internecie
znajdziesz wiele ciekawych poradników na ten temat.
3. Promocja
programów partnerskich/afiliacyjnych za pomocą artykułów gościnnych.
Tworzenie
artykułów na stronach, które do nas nie należą, jest jak najbardziej możliwe.
Istnieje wiele portali, gdzie możesz się zarejestrować i umieszczać swoje
własne artykuły.
Traba
jednak za każdym razem dobrze przeczytać regulamin takich portali, gdyż nie na
wszystkich możesz umieszczać linki partnerskie/afiliacyjne. Możesz natomiast
umieścić link do Twojej strony www lub strony na Facebooku.
Zobacz
np.: bloA.pl
Swoje
artykuły możesz opublikować również na niektórych portalach społecznościowych
lub Quora.
Możesz
poprosić zaprzyjaźnione portale, działające w tej samej tematyce.
Istnieją
również płatne możliwości, gdzie na tematycznie podobnych blogach możesz
publikować tzw. artykuły sponsorowane.
Zobacz
również tutaj: https://bit.ly/2UwPzd8 - lista portali wydawców
Oczywiście
artykuły powinny być unikatowe oraz napisane przez Ciebie osobiście. Nie możesz
w żadnym wypadku używać sposobu „kopiuj wklej”, gdzie kopiujesz artykuł lub
jego część. Po pierwsze jest to zabezpieczone prawnie, jako własność
intelektualna, po drugie nie bardzo się to opłaca, gdyż tzw. „duplicate
content” jest sankcjonowany przez motory wyszukiwarek.
4. Afiliacja
za pomocą dokumentów (raporty, ebooki…)
Ostatnią
z ciekawych możliwości promowania swoich produktów/usług afiliacyjnych lub
programów partnerskich bez strony internetowej, jest tworzenie dokumentów typu:
przewodniki, tutoriale, ebooki, raporty, w tematach interesujących internautów
oraz odpowiadających precyzyjnie na ich oczekiwania.
Oczywiście
w granicach rozsądku ale możesz w tego typu publikacjach umieszczać swoje linki
afiliacyjne/partnerskie. Te dokumenty należą do Ciebie i nikt nie może
sankcjonować linków w tego typu dokumentach.
Zaletą
tego typu działań jest fakt, że stworzenie ich nie kosztuje nic i bardzo łatwe
są w realizacji.
Niezbędne
narzędzia:
-
Edytor tekstu: Word
lub Openoffice (darmowy);
-
Narzędzie do przechwytywania ekranu:
polecam Lightshot;
-
Program do obróbki zdjęć: Gimp,
Canva
-
Program do zapisywania dokumentu w formacie PDF – Zarówno OpenOffice jak i Word mają
takie możliwości;
-
Program do tworzenia okładek ebooków: polecam
myecovermaker.com
Jak rozpowszechnić swój poradnik
Najlepsze
formy rozpowszechniania Twoich dokumentów:
-
mów o nich na Twoich stronach i kontach społecznościowych;
-
wstawić je na strony/portale, skąd mogą być pobierane przez osoby
zainteresowane tematem;
-
dać je w prezencie blogerom, którzy poruszają tę samą tematykę co Ty;
-
stworzyć wersję z możliwością personalizacji (każdy będzie mógł umieścić swoje
własne linki afiliacyjne za darmo i oferować taki ebook swoim odbiorcom.
Własność intelektualna wciąż należy do Ciebie, więc automatycznie możesz
zachować w takim ebooku swoje linki partnerskie).
W
tym artykule chciałem Ci zaproponować alternatywne metody rozpowszechniania
Twoich programów partnerskich lub linków afiliacyjnych. Zdaję sobie sprawę, że
jest to tylko niewielka część możliwości.
Content
marketing oraz reklama płatna wciąż pozostają najlepszymi sposobami na
rozpowszechnianie Twoich afiliacyjnych produktów lub usług. Osobiście polecam
jednak założenie własnego bloga, dzięki któremu zdobywać będziesz zaufanie
swoich odbiorców i pozycję eksperta w danym temacie.
Zapraszam
Ciebie również na mojego bloga: espacemarketingpl.blogspot.com, gdzie
znajdziesz wkrótce wiedzę na temat blogowania, pozyskiwania potencjalnych
klientów oraz alternatywnych metod zarabiania online.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)