Biznes z domu
Rok 2020
zmusił nas wszystkich (w większym lub mniejszym stopniu) do pozostania w
domowych pieleszach. Sytuacja wywołana przez pandemię Covid-19 spowodowała
upadek wielu firm, również wiele osób straciło pracę lub doświadczyło redukcji
dotychczasowych środków utrzymania.
Stąd nie dziwi nagły wzrost
zainteresowania zarabianiem online, z zacisza własnego domu.
Magia
Internetu polega właśnie na tym, że w jednym miejscu znajdziesz kanał
sprzedaży, przestrzeń marketingu oraz społeczność gotową skorzystać z twoich usług. I jeszcze więcej możliwości
prowadzenia biznesu.
Istnieją
liczne możliwości kreatywnego zarabiania pieniędzy online, poza kultowym wypełnianiem
ankiet czy sprzedażą okazyjną na portalach typu OLX, Allegro czy Facebook’owym marketplace…
W tym artykule przedstawię Ci
6 najlepszych/najciekawszych sposobów zarabiania online.
Na początku jednak muszę zaznaczyć, dla kogo zarabianie online nie jest najlepszym pomysłem:
- dla osób, które chcą szybko się wzbogacić, bez wysiłku i pracy;
- dla osób naiwnych, które wierzą, że istnieją cudowne sposoby na złoty biznes bez inwestycji czasu i pieniędzy;
- dla osób leniwych i niecierpliwych;
- dla osób wiecznie pozostających w sferze marzeń i niechętnych do działania;
- dla osób nastawionych tylko na sukcesy i nie dopuszczających możliwości porażki;
- dla osób wiecznie skaczących „z kwiatka na kwiatek”, którym trudno zaangażować się na 100% w dany projekt;
- dla osób, którym brak pokory i żywiącym chorobliwą awersję do nauki
- itp…
A teraz już
przejdźmy do 6 sposobów zarabiania online z domowego zacisza lub… każdego
innego, równie pięknego miejsca na świecie…
Ważne:
·
Poruszone tutaj metody zarabiania online,
zostały praktycznie tutaj tylko zasygnalizowane. Na temat każdego z tych
sposobów można stworzyć obszerny kurs, a w najgorszym wypadku długi artykuł.
Dlatego zwracam
się do znawców tematu o wyrozumiałość!!! Jest to mini tutorial stworzony z
myślą o osobach, które mają dopiero pragnienie rozpoczęcia swojej przygody z biznesem
online.
·
Do każdego z podanych poniżej sposobów
zarabiania istnieją obszerne kursy stworzone przez specjalistów w danej
dziedzinie. Świadomie nie podaję
odnośników do tych kursów, aby przypadkiem kogoś nie faworyzować.
I. Dropshipping
Niektórzy
twierdzą, iż dropshipping zaczyna powoli zamierać. Wiele sklepów zbudowanych na
tym modelu zarabiania online niestety upada, związane jest to z ogromną
popularnością tego modelu sprzedaży w ostatnich latach, a co z tym się wiąże
bardzo dużą konkurencją.
Głównym jednak problemem jest
brak wiedzy, strategii oraz umiejętności budowania swojej marki.
Wróćmy jednak
do samego pojęcia dropshippingu.
Dropshipping
jest metodą dystrybucji detalicznej produktów, w której sklep nie posiada
fizycznie produktów, które sprzedaje. Sklepy kupują produkty u osób trzecich
(najczęściej hurtowni lub producentów ) dopiero po złożeniu zamówienia przez
klienta. Generalnie również sklep nie musi martwić się o logistykę, gdyż
najczęściej to właśnie hurtownie/producenci wysyłają produkty bezpośrednio do
klienta.
Zadaniem sprzedawcy
jest jedynie zapewnienie działań marketingowych oraz pozyskanie ruchu/klientów
w swoim sklepie. Sprzedawca nie ma fizycznie żadnego kontaktu z towarem, który
sprzedaje.
Jeżeli chodzi
o platformy e-commerce do budowania sklepów internetowych istnieje ich sporo.
Wymienię tylko te najważniejsze:
- WooCommerce
- PrestaShop
- Magneto
- Shoper
- Shoplo
- Shopify
Niektóre z
nich są platformami Open-Source, inne platformami abonamentowymi. Warto
zapoznać się ze specyfiką każdej z tych platform i wybrać tę, która najbardziej
odpowiadać będzie twoim potrzebom.
Zalety sklepu dropshiping:
- możesz sprzedawać różne
produkty, różnych dostawców i producentów;
- nie musisz kupować produktów oraz
ich magazynować;
- nie musisz martwić się o
logistykę;
- szybkość dostawy od dużego
dostawcy do klienta;
- płatność za towar dostawcy
dopiero po dokonaniu zapłaty przez klienta;
- możliwość skupienia się na
innych aspektach biznesu;
Wady sklepu dropshipingowego:
- nie kontrolujesz jakości i
dostępności produktów;
- nie masz kontroli nad jakością
wysyłki produktów;
- brak pewności, że każde
zamówienie będzie na pewno zrealizowane w gwarantowanym przez sklep czasie;
- utrudnione zapewnienie
najlepszej obsługi klientom;
- trudne zarządzanie
oczekiwaniami klientów;
- problem z synchronizacją
produktów, które są już wyprzedane.
Na temat
sprzedaży w modelu dropshipping, znajdziesz bardzo dużo informacji w polskim
Internecie, stworzone są również kompleksowe kursy dla osób bardziej
zainteresowanych i zdeterminowanych.
W treściach,
które przygotowywać będę na moim blogu, będę starał się przekonać czytelników
do rozszerzenia swoich horyzontów i spróbowania tworzenia biznesu o zasięgach
międzynarodowych. Jest to o wiele prostsze niż może się to Tobie wydawać. –
Często blokadą jest kwestia języka, ale z doświadczenia własnego, jak i również
moich znajomych, którzy stworzyli biznesy międzynarodowe, wiem że jest to do
przeskoczenia za pomocą prostych narzędzi, dostępnych dla każdego.
Jeżeli myślisz
poważnie o sklepie i sprzedaży w modelu dropshipping, polecam Tobie platformę
Shopify.
Generalnie, w
dwojaki sposób możesz zacząć tworzenie swojego sklepu z s Shopify. Szukasz
sobie dostawcy produktów na całym świecie za pomocą bazy danych dostawców lub
za pomocą aplikacji dostępnych w Shopify, które połączą Ciebie z tysiącami
dostawców z całego świata.
Jeżeli chodzi
o ten drugi sposób, polecam Tobie: Oberlo, platformę stworzoną przez Shopify,
która pomaga przedsiębiorcom w znalezieniu produktów do sprzedaży. Z Oberlo
możesz przeszukać AliEkspres i zaimportować produkty, które Cię interesują
bezpośrednio do Oberlo, które połączone jest z Twoim sklepem Shopify.
W momencie,
gdy klient zakupi u Ciebie produkt, możesz zająć się jego zamówieniem
bezpośrednio w aplikacji Oberlo. Na szczęście, Oberlo automatyzuje cały ten
proces. Ty, jako właściciel sklepu, sprawdzasz tylko czy wszystkie informacje
się zgadzają i wciskasz przycisk zamówienia. Produkt bezpośrednio wysyłany jest
od dostawcy z platformy AliExpres do klienta, gdziekolwiek on znajduje się na
świecie.
Sprzedawcy w
modelu dropshipping, bardzo często uganiają się za nowościami i ostatnimi
trendami. I chociaż nie ma w tym nic
złego, aby złapać falę ostatnich tendencji, trzeba wiedzieć, że istnieją nisze
i produkty, które pozostają bardzo stabilne w sprzedaży i zapewniają
możliwości, takie same lub nawet ciekawsze niż ostatnie „hity” produktowe.
Z pewnością do takich nisz na
topie zaliczamy:
1. Odzież
i dodatki dla kobiet.
Jest to jedna z najbardziej
atrakcyjnych kategorii na Oberlo.
Podobnie istnieje jeszcze wiele
innych interesujących nisz w tej kategorii: sukienki, dodatki, bielizna, bluzy
z kapturem, skarpety, pończochy, itp…
Ponieważ te produkty mają duży
rynek zbytu, dzięki dobremu marketingowi sprzedawane są z powodzeniem i należą
do najlepszych produktów w sprzedaży dropshipping.
2. Biżuteria
Jeżeli interesuje Cię biżuteria i
chciałbyś przekształcić tę niszę w rentowny biznes, to dropshipping jest
najlepszym na to sposobem. Możesz ją sprzedawać w przeróżnych kategoriach:
moda, przedmioty kolekcjonerskie, itp. Możesz również sprzedawać biżuterię w
zależności od materiałów, z których została wykonana: kamienie szlachetne,
metale szlachetne, drewno, metal…
3. Dom i ogród
Kategoria dom i ogród zawsze
należy do tych nisz dropshippingu, które są w modzie. Ludzie wciąż poszukują
przedmiotów, które upiększą ich strefę zamieszkania oraz uczynią ją bardziej
funkcjonalną. Może to być bardzo pasjonująca i dochodowa nisza w dropshippingu.
4. Uroda
Według prognoz, do końca 2021
roku, kategoria urody i higieny osobistej powinna przynieść 511,4 miliardów
dolarów zysków. Kategoria urody jest kwitnącym przemysłem, napędzanym przez
młode pokolenia wchodzące na rynek, wspierane przez media społecznościowe i
handel online.
W tej kategorii również istnieje
wiele nisz na które warto zwrócić uwagę: kosmetyki, higiena skóry, perfumy,
higiena osobista, higiena włosów, etc.
Dropshipping wydaje się być
bardzo dobrą opcją na biznes z domu, jest jednak małe „ale”.
Sprzedajesz produkty, które już
istnieją. Łatwość uruchomienia biznesu w modelu dropshipping uzależniona jest
od Twoich umiejętności poradzenia sobie z konkurencją.
Tutaj wchodzi w grę przede
wszystkim obsługa klienta. Aby wznieść się ponad konkurencję, musisz wybrać
właściwą niszę i posiłkować się kreatywnym marketingiem.
II. Druk na życzenie (Print On Demand)
Druk na
życzenie pozwala sprzedawcy personalizować produkty swoimi własnymi grafikami
lub grafikami stworzonymi przez klientów. Produkty tworzone są najczęściej
dopiero po zakupie przez klienta, pozwala to wyeliminować konieczność
magazynowania towaru.
Kiedy klient
złoży zamówienie, firma zajmująca się nadrukami na życzenie umieszcza na
produkcie wybraną przez klienta grafikę, przetworzy zamówienie i wyśle gotowy
już produkt do klienta.
Również Ty sam
możesz wykonywać takie zlecenia druku na życzenie, wiąże się to jednak ze
sporymi nakładami finansowymi na start: koszt sprzętu i akcesoriów.
Dużym plusem
druku na żądanie jest fakt, iż w porównaniu z dropshippingiem masz większą
możliwość kontrolowania jakości produktu zamawianego przez klienta.
Istnieją
również platformy Print On Demand, gdzie możesz stworzyć własny sklep np. z
odzieżą i stworzyć własną markę odzieżową z grafikami stworzonymi przez Ciebie.
Platforma pobiera wówczas część należności za wykonaną pracę oraz logistykę, a
reszta pieniędzy trafia do Ciebie.
Oto niektóre z
nich:
1. 1. Shopify
2. 2. Spreadshirt
3. 3. Printful
4. Printify
5. Zazzle
6. Cafe Press
7. Redbubble
8. TeeSpring
9. Society6
10. Design by
Humans
Druk na
żądanie (Print On Demand) jest bardzo ciekawą formą biznesu online. Kilku moich
znajomych działa w ten sposób na różnych zagranicznych rynkach, zarabiając na
POD od kilku do kilkunasty tysięcy Euro miesięcznie.
(Temu tematowi poświęcę
oddzielny artykuł, gdyż jest to rynek bardzo słabo eksploatowany w Europie)
Jeżeli chodzi o zarabianie
pieniędzy online, możesz użyć usługi druku na żądanie do:
1. Przetestowania
tendencji komercyjnych online lub nowej gamy produktów bez konieczności zakupu
hurtowych ilości i magazynowania ich;
2. Zmonetyzowania
społeczności. Którą stworzyłeś na rożnych kanałach mediów społecznościowych:
YouTube, Facebook, Instagram, Blog, etc.
3. Zaproponować
różnego rodzaju produkty swoim klientom: T-shirts, kubki, czapeczki, bluzy,
buty, książki, torby, etui na telefony, etui na laptopy, ścienne dekoracje,
etc…
4. Personalizowanie
produktów fizycznych za pomocą zdjęć przesłanych przez klientów…
Jednym słowem,
druk na życzenie jest bardzo ciekawą formą zarabiania online, gdyż bardzo
szybko możesz stworzyć własne produkty, nie musisz martwić się przetwarzaniem
zamówienia ani wysyłką, Twój dostawca się tym zajmie. – Jako że nie
magazynujesz towaru, ryzyko biznesowe jest bardzo niewielkie. Najwyżej stracisz
swój czas.
III. Sprzedaż na Amazonie
Amazon stał
się platformą sprzedażową, która chętnie przyjmuje cyfrowych sprzedawców.
Wystarczy kilka minut, aby założyć swoje konto i kilka minut dodatkowo, aby
otrzymać bezpośrednio gotową listę produktów. (Lista produktów, to inaczej
strona na Amazon stworzona dla każdego z Twoich produktów).
Optymalizacja
list pomaga w tym, aby Twoje produkty były łatwiej wyszukiwane. Promocje in-app
Amazona pozwalają na lepszą widoczność twojej marki wobec społeczności dobrze
zdefiniowanej.
Platforma
Amazon posiada globalną społeczność i jest to globalny rynek. Jest to również
najważniejsza platforma wyszukiwania odkrywania nowych produktów. Niektórzy
jednak sprzedawcy kwestionują trwałość sprzedaży na dłużą metę na Amazonie. Pomimo,
iż jest to rynek idealny dla kupujących, którzy poszukują specyficznych
produktów, dla sprzedawców sytuacja jest jednak bardziej wymagająca.
Amazon
przyciąga ogromne ilości sprzedawców, którzy proponują produkty takie same lub
podobne do Twoich. Konkurencja jest więc ogromna. Jeżeli dołożysz do tego
poniesione koszty oraz nakład pracy, okazać się może, że Twoje wysiłki będą
niewspółmierne do zysków.
Chociaż Amazon
jest dobrym pomysłem na biznes z domu, musisz jednak zwrócić uwagę na kilka
czynników:
1. Amazon
ustala zasady swojego rynku. Wiemy, że Amazon jest liderem w gromadzeniu i
wykorzystywaniu danych klientów do tworzenia lepszych doświadczeń zakupowych,
ale te informacje nie są Ci udostępniane. Jeśli bezpośrednio konkurujesz z
produktem należącym do Amazona, trudno będzie dokonać sprzedaży.
2. Amazon
woli, aby sprzedawcy korzystali z Fulfillment by Amazon (FBA). Fulfillment by
Amazon to program realizacji zamówień Amazon dla sprzedawców. Po umieszczeniu
produktu w ich centrach realizacji i zamówieniu go przez klienta, Amazon
zrealizuje zamówienie. Musisz użyć FBA, aby kwalifikować się do Amazon Prime i
Amazon Super Saver Shipping, dwóch sposobów, aby pomóc sprzedawcom poprawić
współczynniki konwersji i zarobić dodatkowe pieniądze.
3. Amazon
jest właścicielem relacji z klientem. Sprzedawcy nie mogą dodawać klientów z
Amazon do własnego CRM ani ponownie dosprzedawać klientom po zakończonej
sprzedaży.
Reasumując,
Amazon to świetny dodatkowy kanał sprzedaży dla Twojego sklepu Shopify.
Podobnie jak Etsy, możesz wykorzystać Amazon do zaprezentowania swoich
produktów zainteresowanym odbiorcom, zachęcenia ich do odkrywania i
wykorzystania Twojej witryny e-commerce jako głównego kanału sprzedaży. Możesz
nawet zintegrować Shopify z Amazon, aby szybciej i łatwiej zarządzać ofertami i
synchronizować zapasy.
IV. Marketing Afiliacyjny
W jaki sposób
działa marketing afiliacyjny? Sama idea marketingu afiliacyjnego jest bardzo
prosta i polega na promocji produktów, należących do osób trzecich w zamian za
prowizję od sprzedaży lub pozyskanego klienta. – To tak w największym skrócie i
jest to tylko muśnięcie wierzchołka góry lodowej…
Najpierw kilka pojeć:
- reklamodawca/sprzedawca
– osba lub firma która jest właścicielem/twórcą produktu lub usługi;
- wydawca/afiliant – osoba
lub firma, która za pośrednictwem swoich kanałów reklamowych promuje produkt
lub usługę należącą do reklamodawcy/sprzedawcy;
- klient – osoba
dokonująca zakupu produktu lub usługi.
- prowizja – część zysku, przewidziana
przez reklamodawcę, którą wydawca/afiliant otrzymuje po dokonaniu zakupu
produktu lub usługi przez klienta.
Tak, jak wspomniałem wcześniej,
jest to tylko maleńka część rzeczywistości marketingu afiliacyjnego.
Jak więc wygląda monetyzacja
za pośrednictwem tego modelu sprzedażowego?
Generalnie,
wydawca mogą poprosić reklamodawcę o możliwość uczestniczenia w jego programie
partnerskim, gdzie podejmują się promocji produktów lub usług w zamian za
określone benefity (pieniężne, materialne, etc…)
W momencie,
kiedy afiliant zostanie zaakceptowany przez reklamodawcę, otrzymuje osobisty
„link partnerski” prowadzący do produktu, który chce promować.
Link ten ma za
zadanie zidentyfikowanie osoby, która sprzedała produkt i której należy się
prowizja od dokonanej sprzedaży/pozyskania klienta.
Jeżeli klient
dokonuje zakupu za pośrednictwem Twojego osobistego linku afiliacyjnego, Ty
otrzymujesz rekompensatę z a dokonanie sprzedaży. Wysokość prowizji zależy od
programu afiliacyjnego i samego produktu.
Podstawowe
produkty fizyczne na Amazon nie przynoszą jednorazowo zbyt wielu zysków,
prowizja wacha się od 2% do 12% wartości sprzedanego produktu. Zważywszy jednak
na to, iż Amazon posiada szeroką gamę produktów, wysłać możesz do platformy
Amazon ogromną ilość klientów. Taki biznes może Ci przynieść setki a nawet
tysiące dolarów miesięcznie.
O wiele
ciekawsze propozycje prowizyjne proponowane są przy sprzedaży produktów
cyfrowych, sięgają one nawet do 70% wartości sprzedanego produktu. Związane to
jest z niskimi kosztami wyprodukowania takiego produktu, brakiem konieczności
magazynowania oraz logistyki wysyłki.
Jaki sposób
sprzedaży wydaje się być najskuteczniejszy? – oferując konkretną wartość i
pomoc klientowi w rozwiązaniu jego problemów lub umożliwienie mu podjęcia
decyzji, proponując jednocześnie najlepsze produkty lub usługi.
Twoi
potencjalni klienci bardzo szybko są w stanie rozpoznać, czy próbujesz im
„wcisnąć” kolejny produkt, którego tak naprawdę nie potrzebują, czy realnie
chcesz im pomóc dokonać właściwego wyboru lub rozwiązać ich konkretny problem.
Wartość,
wartość, wartość… - To najlepszy sposób na pozyskanie zaufania klientów i
dokonanie sprzedaży.
Oferując
wartościowe treści, po swojej stronie masz również przychylność robotów
wyszukiwarek, które docenią wartość Twoich treści i wyróżnią je w wynikach
wyszukiwania.
Za pierwszy i
podstawowy cel postaw sobie pomoc ludziom, a dopiero później zarabianie
pieniędzy. Przekonasz się, że przyniesie to
Tobie o wiele większe korzyści.
V. Blogowanie
Z pewnością, w
którymś momencie swojego życia miałeś okazję czytać firmowego bloga. Firmy
używają blogów aby dzielić się z czytelnikami swoją ekspertyzą czy ideami,
budują społeczność, pozyskują potencjalnych klientów i dokonują sprzedaży.
Blogi przyczyniają się do budowy
pozycji eksperta w danej dziedzinie, jak i poprawiają widoczność marki w
wynikach wyszukiwania.
Blogi, w
zarabianiu pieniędzy online stały się niekwestionowanym liderem. Dzisiaj każdy
może zbudować sobie znaczącą społeczność publikując wartościowe treści i
zarabiać bardzo duże pieniądze na swoim blogu. Blogerzy mają również tendencję
do osobistego podejścia do tematu i w przypadku polecania produktów są bardziej
wiarygodni niż informacje publikowane na blogach firmowych.
Ludzie tworzą blogi z różnych
powodów:
1. Dzielą
się swoimi przemyśleniami, pasjami, życiowymi doświadczeniami;
2. Edukują
swoich czytelników w dziedzinach, w których są specjalistami;
3. Sprzedają
produkty i usługi,
4. Budują
markę osobistą.
Kluczem do
osiągnięcia sukcesu w blogowaniu, jest wybór odpowiedniej niszy. W Internecie
ich nie brakuje. Możesz zostać ekspertem w bardzo specyficznej i wąskiej
dziedzinie w określonym miejscu (np. restauracje w Warszawie) lub w specjalistą
w danej kategorii (tradycyjne przepisy kulinarne). Skoncentrowanie się na
jednej konkretnej niszy, pomoże Ci w dotarciu do bardzo specyficznej grupy
ludzi, żywo zainteresowanej tematem Twojego bloga, jak również w tworzeniu
wysokiej jakości treści, co przełożyć się może pozyskiwanie potencjalnych
klientów i sprzedaż.
Jak jednak zarabiać na blogu?
Jeżeli opanowałeś już technikę
budowania bloga i tworzenia wartościowych treści, możesz teraz spróbować go
zmonetyzować w różnoraki sposób:
- sprzedaż produktów fizycznych
- sprzedaż produktów cyfrowych:
oprogramowanie, ebooki, kursy online..;
- sprzedaż usług: coaching, księgowość,
nauka języka…;
- sprzedaż abonamentów dostępu do
rożnych platform;
- sprzedaż usług bankowych;
- możesz zostać influencerem i
tworzyć płatne promocje produktów dla firm
- etc…
Pomimo, iż
blogi nie wymagają dużych nakładów finansowych, może to zająć sporo czasu zanim
zaczną przynosić owoce. Jest duże prawdopodobieństwo, że Twój blog nie znajdzie
się na pierwszej stronie wyszukiwania Google z dnia na dzień. Ale z dobrą niszą
oraz determinacją, będziesz na dobrej drodze do zarabiania pieniędzy online
dzięki swojemu blogowi.
Ważne:
Na pewno dużą pomocą dla Ciebie będzie budowanie bloga w oparciu o
Twoje pasje, hobby, zainteresowania. – Ale również, nawet jeśli nie jesteś
specjalistą, możesz na blogu dzielić się z innymi poznawaniem od zera jakiejś
konkretnej niszy, która jest Tobie bliska. Tego typu blogi bardzo angażują
społeczność i zyskują dużą sympatię ze strony internautów.
VI. Sprzedaż produktów cyfrowych
Produkty
cyfrowe z pewnością oferują najlepsze marże ze wszystkich produktów, które
możesz sprzedawać online. Jeżeli sam tworzysz produkty cyfrowe, początkowe
koszty mogą być w niektórych przypadkach dosyć wysokie, natomiast później
koszty sprzedaży takich produktów są relatywnie niskie.
Kiedy
stworzysz już np. oprogramowanie, koszty jego sprzedaży są już niskie a zyski
mogą być bardzo wysokie.
Generalnie
produkt cyfrowy nie jest produktem materialnym i może być sprzedawany
wielokrotnie. Nie ma również potrzeby magazynowania takich produktów. Bardzo
często występuje pod postacią dokumentu, który można pobrać, np. PDF, wtyczka
lub dokument interaktywny.
Produkty
cyfrowe stały się tak dobrym źródłem dochodu pasywnego, że korzystają z tej
opcji liczni blogerzy, influencerzy, osoby publiczne, publikując przewodniki,
tutoriale, cyfrowe książki, planery, etc.
Kilka podstawowych korzyści
płynących ze sprzedaży produktów cyfrowych:
·
można je przekształcać, rozwijać i aktualizować.
Można je sprzedawać w niekończących się ilościach. Brak konieczności
magazynowania. Nie potrzebne logistyka i transport. Wystarczy tylko
zautomatyzować proces sprzedaży i kiedy klient zakupi produkt, nawet bez Twojej
wiedzy jest mu on automatycznie dostarczany.
·
Małe koszty produkcji, duże zyski. Ponieważ nie
ma potrzeby zaplecza sprzedażowego i logistycznego, zachowujesz większą lub
całą część zysków ze sprzedaży.
·
Zdobywanie wiedzy za pomocą Internetu jest coraz
bardziej popularne. Edukacja online, do 2025 roku powinna sięgnąć 325 miliardów
dolarów dochodu. Produkty cyfrowe są więc inteligentnym sposobem na czerpanie
zysków z tej puli i rozwój Twojego biznesu.
·
Produkty cyfrowe mogą być doskonałym
uzupełnieniem Twoich podstawowych dochodów. Wielu przedsiębiorców zmuszonych
jest poszukiwać dodatkowych źródeł dochodów dla swoich firm i mogą to być
właśnie produkty cyfrowe w postaci wirtualnego doradztwa, edukacji, płatnych
platform serwisowych, etc.
Możesz
stworzyć swoją społeczność w mediach społecznościowych, utworzyć listę
mailingową i za jej pomocą promować swoje produkty i realizować sprzedaże.
Stworzenie
produktu cyfrowego nie wymaga dużych nakładów finansowych czy jakiegokolwiek
ryzyka.
W najlepszym
wypadku możesz sprzedać 10 000 egzemplarzy lub więcej i bardzo dobrze na
tym zarobić. W najgorszym wypadku sprzedasz tylko kilka egzemplarzy i stracisz
kilka godzin Twojego czasu. To największe ryzyko w tym biznesie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)