niedziela, 20 czerwca 2021

Jakie są najlepsze sposoby zarabiania online w 2021?

 



Biznes z domu 


Rok 2020 zmusił nas wszystkich (w większym lub mniejszym stopniu) do pozostania w domowych pieleszach. Sytuacja wywołana przez pandemię Covid-19 spowodowała upadek wielu firm, również wiele osób straciło pracę lub doświadczyło redukcji dotychczasowych środków utrzymania.

Stąd nie dziwi nagły wzrost zainteresowania zarabianiem online, z zacisza własnego domu.

 

Magia Internetu polega właśnie na tym, że w jednym miejscu znajdziesz kanał sprzedaży, przestrzeń marketingu oraz społeczność gotową skorzystać  z twoich usług. I jeszcze więcej możliwości prowadzenia biznesu.

Istnieją liczne możliwości kreatywnego zarabiania pieniędzy online, poza kultowym wypełnianiem ankiet czy sprzedażą okazyjną na portalach typu OLX, Allegro czy Facebook’owym marketplace…

 

W tym artykule przedstawię Ci 6 najlepszych/najciekawszych sposobów zarabiania online.


Na początku jednak muszę zaznaczyć, dla kogo zarabianie online nie jest najlepszym pomysłem:


  • dla osób, które chcą szybko się wzbogacić, bez wysiłku i pracy;
  • dla osób naiwnych, które wierzą, że istnieją cudowne sposoby na złoty biznes bez inwestycji czasu i pieniędzy; 
  • dla osób leniwych i niecierpliwych;
  • dla osób wiecznie pozostających w sferze marzeń i niechętnych do działania;
  • dla osób nastawionych tylko na sukcesy i nie dopuszczających możliwości porażki;
  • dla osób wiecznie skaczących „z kwiatka na kwiatek”, którym trudno zaangażować się na 100% w dany projekt;
  • dla osób, którym brak pokory i żywiącym chorobliwą awersję do nauki
  • itp…


A teraz już przejdźmy do 6 sposobów zarabiania online z domowego zacisza lub… każdego innego, równie pięknego miejsca na świecie…


Ważne:

·        Poruszone tutaj metody zarabiania online, zostały praktycznie tutaj tylko zasygnalizowane. Na temat każdego z tych sposobów można stworzyć obszerny kurs, a w najgorszym wypadku długi artykuł.

Dlatego zwracam się do znawców tematu o wyrozumiałość!!! Jest to mini tutorial stworzony z myślą o osobach, które mają dopiero pragnienie rozpoczęcia swojej przygody z biznesem online.

·        Do każdego z podanych poniżej sposobów zarabiania istnieją obszerne kursy stworzone przez specjalistów w danej dziedzinie. Świadomie nie podaję  odnośników do tych kursów, aby przypadkiem kogoś nie faworyzować.

 


I. Dropshipping

Niektórzy twierdzą, iż dropshipping zaczyna powoli zamierać. Wiele sklepów zbudowanych na tym modelu zarabiania online niestety upada, związane jest to z ogromną popularnością tego modelu sprzedaży w ostatnich latach, a co z tym się wiąże bardzo dużą konkurencją.

Głównym jednak problemem jest brak wiedzy, strategii oraz umiejętności budowania swojej marki.

 

Wróćmy jednak do samego pojęcia dropshippingu.

Dropshipping jest metodą dystrybucji detalicznej produktów, w której sklep nie posiada fizycznie produktów, które sprzedaje. Sklepy kupują produkty u osób trzecich (najczęściej hurtowni lub producentów ) dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta. Generalnie również sklep nie musi martwić się o logistykę, gdyż najczęściej to właśnie hurtownie/producenci wysyłają produkty bezpośrednio do klienta.

Zadaniem sprzedawcy jest jedynie zapewnienie działań marketingowych oraz pozyskanie ruchu/klientów w swoim sklepie. Sprzedawca nie ma fizycznie żadnego kontaktu z towarem, który sprzedaje.

 

Jeżeli chodzi o platformy e-commerce do budowania sklepów internetowych istnieje ich sporo. Wymienię tylko te najważniejsze:

- WooCommerce

- PrestaShop

- Magneto

- Shoper

- Shoplo

- Shopify

 

Niektóre z nich są platformami Open-Source, inne platformami abonamentowymi. Warto zapoznać się ze specyfiką każdej z tych platform i wybrać tę, która najbardziej odpowiadać będzie twoim potrzebom.

 

Zalety sklepu dropshiping:

 

- możesz sprzedawać różne produkty, różnych dostawców i producentów;

- nie musisz kupować produktów oraz ich magazynować;

- nie musisz martwić się o logistykę;

- szybkość dostawy od dużego dostawcy do klienta;

- płatność za towar dostawcy dopiero po dokonaniu zapłaty przez klienta;

- możliwość skupienia się na innych aspektach biznesu;

 

Wady sklepu dropshipingowego:

 

- nie kontrolujesz jakości i dostępności produktów;

- nie masz kontroli nad jakością wysyłki produktów;

- brak pewności, że każde zamówienie będzie na pewno zrealizowane w gwarantowanym przez sklep czasie;

- utrudnione zapewnienie najlepszej obsługi klientom;

- trudne zarządzanie oczekiwaniami klientów;

- problem z synchronizacją produktów, które są już wyprzedane.

 

Na temat sprzedaży w modelu dropshipping, znajdziesz bardzo dużo informacji w polskim Internecie, stworzone są również kompleksowe kursy dla osób bardziej zainteresowanych i zdeterminowanych.

 

W treściach, które przygotowywać będę na moim blogu, będę starał się przekonać czytelników do rozszerzenia swoich horyzontów i spróbowania tworzenia biznesu o zasięgach międzynarodowych. Jest to o wiele prostsze niż może się to Tobie wydawać. – Często blokadą jest kwestia języka, ale z doświadczenia własnego, jak i również moich znajomych, którzy stworzyli biznesy międzynarodowe, wiem że jest to do przeskoczenia za pomocą prostych narzędzi, dostępnych dla każdego.

 

Jeżeli myślisz poważnie o sklepie i sprzedaży w modelu dropshipping, polecam Tobie platformę Shopify.

Generalnie, w dwojaki sposób możesz zacząć tworzenie swojego sklepu z s Shopify. Szukasz sobie dostawcy produktów na całym świecie za pomocą bazy danych dostawców lub za pomocą aplikacji dostępnych w Shopify, które połączą Ciebie z tysiącami dostawców z całego świata.

 

Jeżeli chodzi o ten drugi sposób, polecam Tobie: Oberlo, platformę stworzoną przez Shopify, która pomaga przedsiębiorcom w znalezieniu produktów do sprzedaży. Z Oberlo możesz przeszukać AliEkspres i zaimportować produkty, które Cię interesują bezpośrednio do Oberlo, które połączone jest z Twoim sklepem Shopify.

 

W momencie, gdy klient zakupi u Ciebie produkt, możesz zająć się jego zamówieniem bezpośrednio w aplikacji Oberlo. Na szczęście, Oberlo automatyzuje cały ten proces. Ty, jako właściciel sklepu, sprawdzasz tylko czy wszystkie informacje się zgadzają i wciskasz przycisk zamówienia. Produkt bezpośrednio wysyłany jest od dostawcy z platformy AliExpres do klienta, gdziekolwiek on znajduje się na świecie.

 

Sprzedawcy w modelu dropshipping, bardzo często uganiają się za nowościami i ostatnimi trendami.  I chociaż nie ma w tym nic złego, aby złapać falę ostatnich tendencji, trzeba wiedzieć, że istnieją nisze i produkty, które pozostają bardzo stabilne w sprzedaży i zapewniają możliwości, takie same lub nawet ciekawsze niż ostatnie „hity” produktowe.

 

Z pewnością do takich nisz na topie zaliczamy:

 

1.      Odzież i dodatki dla kobiet.

Jest to jedna z najbardziej atrakcyjnych kategorii na Oberlo.

Podobnie istnieje jeszcze wiele innych interesujących nisz w tej kategorii: sukienki, dodatki, bielizna, bluzy z kapturem, skarpety, pończochy, itp…

Ponieważ te produkty mają duży rynek zbytu, dzięki dobremu marketingowi sprzedawane są z powodzeniem i należą do najlepszych produktów w sprzedaży dropshipping.


2.      Biżuteria

Jeżeli interesuje Cię biżuteria i chciałbyś przekształcić tę niszę w rentowny biznes, to dropshipping jest najlepszym na to sposobem. Możesz ją sprzedawać w przeróżnych kategoriach: moda, przedmioty kolekcjonerskie, itp. Możesz również sprzedawać biżuterię w zależności od materiałów, z których została wykonana: kamienie szlachetne, metale szlachetne, drewno, metal…

 

3.      Dom i ogród

Kategoria dom i ogród zawsze należy do tych nisz dropshippingu, które są w modzie. Ludzie wciąż poszukują przedmiotów, które upiększą ich strefę zamieszkania oraz uczynią ją bardziej funkcjonalną. Może to być bardzo pasjonująca i dochodowa nisza w dropshippingu.

 

4.      Uroda

Według prognoz, do końca 2021 roku, kategoria urody i higieny osobistej powinna przynieść 511,4 miliardów dolarów zysków. Kategoria urody jest kwitnącym przemysłem, napędzanym przez młode pokolenia wchodzące na rynek, wspierane przez media społecznościowe i handel online.

W tej kategorii również istnieje wiele nisz na które warto zwrócić uwagę: kosmetyki, higiena skóry, perfumy, higiena osobista, higiena włosów, etc.

 

Dropshipping wydaje się być bardzo dobrą opcją na biznes z domu, jest jednak małe „ale”.

Sprzedajesz produkty, które już istnieją. Łatwość uruchomienia biznesu w modelu dropshipping uzależniona jest od Twoich umiejętności poradzenia sobie z konkurencją.

Tutaj wchodzi w grę przede wszystkim obsługa klienta. Aby wznieść się ponad konkurencję, musisz wybrać właściwą niszę i posiłkować się kreatywnym marketingiem.

 

 

II. Druk na życzenie (Print On Demand)

 

Druk na życzenie pozwala sprzedawcy personalizować produkty swoimi własnymi grafikami lub grafikami stworzonymi przez klientów. Produkty tworzone są najczęściej dopiero po zakupie przez klienta, pozwala to wyeliminować konieczność magazynowania towaru.

Kiedy klient złoży zamówienie, firma zajmująca się nadrukami na życzenie umieszcza na produkcie wybraną przez klienta grafikę, przetworzy zamówienie i wyśle gotowy już produkt do klienta.

Również Ty sam możesz wykonywać takie zlecenia druku na życzenie, wiąże się to jednak ze sporymi nakładami finansowymi na start: koszt sprzętu i akcesoriów.

 

Dużym plusem druku na żądanie jest fakt, iż w porównaniu z dropshippingiem masz większą możliwość kontrolowania jakości produktu zamawianego przez klienta.

 

Istnieją również platformy Print On Demand, gdzie możesz stworzyć własny sklep np. z odzieżą i stworzyć własną markę odzieżową z grafikami stworzonymi przez Ciebie. Platforma pobiera wówczas część należności za wykonaną pracę oraz logistykę, a reszta pieniędzy trafia do Ciebie.

 

Oto niektóre z nich:

1.      1. Shopify

2.      2. Spreadshirt

3.      3. Printful

4. Printify

5. Zazzle

6. Cafe Press

7. Redbubble

8. TeeSpring

9. Society6

10. Design by Humans

 

Druk na żądanie (Print On Demand) jest bardzo ciekawą formą biznesu online. Kilku moich znajomych działa w ten sposób na różnych zagranicznych rynkach, zarabiając na POD od kilku do kilkunasty tysięcy Euro miesięcznie.

(Temu tematowi poświęcę oddzielny artykuł, gdyż jest to rynek bardzo słabo eksploatowany w Europie)

 


Jeżeli chodzi o zarabianie pieniędzy online, możesz użyć usługi druku na żądanie do:

 

1.      Przetestowania tendencji komercyjnych online lub nowej gamy produktów bez konieczności zakupu hurtowych ilości i magazynowania ich;

2.      Zmonetyzowania społeczności. Którą stworzyłeś na rożnych kanałach mediów społecznościowych: YouTube, Facebook, Instagram, Blog, etc.

3.      Zaproponować różnego rodzaju produkty swoim klientom: T-shirts, kubki, czapeczki, bluzy, buty, książki, torby, etui na telefony, etui na laptopy, ścienne dekoracje, etc…

4.      Personalizowanie produktów fizycznych za pomocą zdjęć przesłanych przez klientów…

 

Jednym słowem, druk na życzenie jest bardzo ciekawą formą zarabiania online, gdyż bardzo szybko możesz stworzyć własne produkty, nie musisz martwić się przetwarzaniem zamówienia ani wysyłką, Twój dostawca się tym zajmie. – Jako że nie magazynujesz towaru, ryzyko biznesowe jest bardzo niewielkie. Najwyżej stracisz swój czas.

 

 

III. Sprzedaż na Amazonie

 

Amazon stał się platformą sprzedażową, która chętnie przyjmuje cyfrowych sprzedawców. Wystarczy kilka minut, aby założyć swoje konto i kilka minut dodatkowo, aby otrzymać bezpośrednio gotową listę produktów. (Lista produktów, to inaczej strona na Amazon stworzona dla każdego z Twoich produktów).

Optymalizacja list pomaga w tym, aby Twoje produkty były łatwiej wyszukiwane. Promocje in-app Amazona pozwalają na lepszą widoczność twojej marki wobec społeczności dobrze zdefiniowanej.

 

Platforma Amazon posiada globalną społeczność i jest to globalny rynek. Jest to również najważniejsza platforma wyszukiwania odkrywania nowych produktów. Niektórzy jednak sprzedawcy kwestionują trwałość sprzedaży na dłużą metę na Amazonie. Pomimo, iż jest to rynek idealny dla kupujących, którzy poszukują specyficznych produktów, dla sprzedawców sytuacja jest jednak bardziej wymagająca.

Amazon przyciąga ogromne ilości sprzedawców, którzy proponują produkty takie same lub podobne do Twoich. Konkurencja jest więc ogromna. Jeżeli dołożysz do tego poniesione koszty oraz nakład pracy, okazać się może, że Twoje wysiłki będą niewspółmierne do zysków.

 

Chociaż Amazon jest dobrym pomysłem na biznes z domu, musisz jednak zwrócić uwagę na kilka czynników:

 

1.      Amazon ustala zasady swojego rynku. Wiemy, że Amazon jest liderem w gromadzeniu i wykorzystywaniu danych klientów do tworzenia lepszych doświadczeń zakupowych, ale te informacje nie są Ci udostępniane. Jeśli bezpośrednio konkurujesz z produktem należącym do Amazona, trudno będzie dokonać sprzedaży.

 

2.      Amazon woli, aby sprzedawcy korzystali z Fulfillment by Amazon (FBA). Fulfillment by Amazon to program realizacji zamówień Amazon dla sprzedawców. Po umieszczeniu produktu w ich centrach realizacji i zamówieniu go przez klienta, Amazon zrealizuje zamówienie. Musisz użyć FBA, aby kwalifikować się do Amazon Prime i Amazon Super Saver Shipping, dwóch sposobów, aby pomóc sprzedawcom poprawić współczynniki konwersji i zarobić dodatkowe pieniądze.

 

3.      Amazon jest właścicielem relacji z klientem. Sprzedawcy nie mogą dodawać klientów z Amazon do własnego CRM ani ponownie dosprzedawać klientom po zakończonej sprzedaży.

 

Reasumując, Amazon to świetny dodatkowy kanał sprzedaży dla Twojego sklepu Shopify. Podobnie jak Etsy, możesz wykorzystać Amazon do zaprezentowania swoich produktów zainteresowanym odbiorcom, zachęcenia ich do odkrywania i wykorzystania Twojej witryny e-commerce jako głównego kanału sprzedaży. Możesz nawet zintegrować Shopify z Amazon, aby szybciej i łatwiej zarządzać ofertami i synchronizować zapasy.

 

 

IV. Marketing Afiliacyjny

 

W jaki sposób działa marketing afiliacyjny? Sama idea marketingu afiliacyjnego jest bardzo prosta i polega na promocji produktów, należących do osób trzecich w zamian za prowizję od sprzedaży lub pozyskanego klienta. – To tak w największym skrócie i jest to tylko muśnięcie wierzchołka góry lodowej…

 

Najpierw kilka pojeć:

- reklamodawca/sprzedawca – osba lub firma która jest właścicielem/twórcą produktu lub usługi;

- wydawca/afiliant – osoba lub firma, która za pośrednictwem swoich kanałów reklamowych promuje produkt lub usługę należącą do reklamodawcy/sprzedawcy;

- klient – osoba dokonująca zakupu produktu lub usługi.

- prowizja – część zysku, przewidziana przez reklamodawcę, którą wydawca/afiliant otrzymuje po dokonaniu zakupu produktu lub usługi przez klienta.

 

Tak, jak wspomniałem wcześniej, jest to tylko maleńka część rzeczywistości marketingu afiliacyjnego.

 

Jak więc wygląda monetyzacja za pośrednictwem tego modelu sprzedażowego?

 

Generalnie, wydawca mogą poprosić reklamodawcę o możliwość uczestniczenia w jego programie partnerskim, gdzie podejmują się promocji produktów lub usług w zamian za określone benefity (pieniężne, materialne, etc…)

W momencie, kiedy afiliant zostanie zaakceptowany przez reklamodawcę, otrzymuje osobisty „link partnerski” prowadzący do produktu, który chce promować.

Link ten ma za zadanie zidentyfikowanie osoby, która sprzedała produkt i której należy się prowizja od dokonanej sprzedaży/pozyskania klienta.

 

Jeżeli klient dokonuje zakupu za pośrednictwem Twojego osobistego linku afiliacyjnego, Ty otrzymujesz rekompensatę z a dokonanie sprzedaży. Wysokość prowizji zależy od programu afiliacyjnego i samego produktu.

Podstawowe produkty fizyczne na Amazon nie przynoszą jednorazowo zbyt wielu zysków, prowizja wacha się od 2% do 12% wartości sprzedanego produktu. Zważywszy jednak na to, iż Amazon posiada szeroką gamę produktów, wysłać możesz do platformy Amazon ogromną ilość klientów. Taki biznes może Ci przynieść setki a nawet tysiące dolarów miesięcznie.

O wiele ciekawsze propozycje prowizyjne proponowane są przy sprzedaży produktów cyfrowych, sięgają one nawet do 70% wartości sprzedanego produktu. Związane to jest z niskimi kosztami wyprodukowania takiego produktu, brakiem konieczności magazynowania oraz logistyki wysyłki.

 

Jaki sposób sprzedaży wydaje się być najskuteczniejszy? – oferując konkretną wartość i pomoc klientowi w rozwiązaniu jego problemów lub umożliwienie mu podjęcia decyzji, proponując jednocześnie najlepsze produkty lub usługi.

 

Twoi potencjalni klienci bardzo szybko są w stanie rozpoznać, czy próbujesz im „wcisnąć” kolejny produkt, którego tak naprawdę nie potrzebują, czy realnie chcesz im pomóc dokonać właściwego wyboru lub rozwiązać ich konkretny problem.

 

Wartość, wartość, wartość… - To najlepszy sposób na pozyskanie zaufania klientów i dokonanie sprzedaży.

 

Oferując wartościowe treści, po swojej stronie masz również przychylność robotów wyszukiwarek, które docenią wartość Twoich treści i wyróżnią je w wynikach wyszukiwania.

Za pierwszy i podstawowy cel postaw sobie pomoc ludziom, a dopiero później zarabianie pieniędzy. Przekonasz się, że przyniesie to  Tobie o wiele większe korzyści.

 

 

V. Blogowanie

 

Z pewnością, w którymś momencie swojego życia miałeś okazję czytać firmowego bloga. Firmy używają blogów aby dzielić się z czytelnikami swoją ekspertyzą czy ideami, budują społeczność, pozyskują potencjalnych klientów i dokonują sprzedaży.

Blogi przyczyniają się do budowy pozycji eksperta w danej dziedzinie, jak i poprawiają widoczność marki w wynikach wyszukiwania.

 

Blogi, w zarabianiu pieniędzy online stały się niekwestionowanym liderem. Dzisiaj każdy może zbudować sobie znaczącą społeczność publikując wartościowe treści i zarabiać bardzo duże pieniądze na swoim blogu. Blogerzy mają również tendencję do osobistego podejścia do tematu i w przypadku polecania produktów są bardziej wiarygodni niż informacje publikowane na blogach firmowych.

 

Ludzie tworzą blogi z różnych powodów:

 

1.      Dzielą się swoimi przemyśleniami, pasjami, życiowymi doświadczeniami;

2.      Edukują swoich czytelników w dziedzinach, w których są specjalistami;

3.      Sprzedają produkty i usługi,

4.      Budują markę osobistą.

 

Kluczem do osiągnięcia sukcesu w blogowaniu, jest wybór odpowiedniej niszy. W Internecie ich nie brakuje. Możesz zostać ekspertem w bardzo specyficznej i wąskiej dziedzinie w określonym miejscu (np. restauracje w Warszawie) lub w specjalistą w danej kategorii (tradycyjne przepisy kulinarne). Skoncentrowanie się na jednej konkretnej niszy, pomoże Ci w dotarciu do bardzo specyficznej grupy ludzi, żywo zainteresowanej tematem Twojego bloga, jak również w tworzeniu wysokiej jakości treści, co przełożyć się może pozyskiwanie potencjalnych klientów i sprzedaż.

 

Jak jednak zarabiać na blogu?

Jeżeli opanowałeś już technikę budowania bloga i tworzenia wartościowych treści, możesz teraz spróbować go zmonetyzować w różnoraki sposób:

- sprzedaż produktów fizycznych

- sprzedaż produktów cyfrowych: oprogramowanie, ebooki, kursy online..;

- sprzedaż usług: coaching, księgowość, nauka języka…;

- sprzedaż abonamentów dostępu do rożnych platform;

- sprzedaż usług bankowych;

- możesz zostać influencerem i tworzyć płatne promocje produktów dla firm

- etc…

 

 

Pomimo, iż blogi nie wymagają dużych nakładów finansowych, może to zająć sporo czasu zanim zaczną przynosić owoce. Jest duże prawdopodobieństwo, że Twój blog nie znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwania Google z dnia na dzień. Ale z dobrą niszą oraz determinacją, będziesz na dobrej drodze do zarabiania pieniędzy online dzięki swojemu blogowi.

 

Ważne: 

Na pewno dużą pomocą dla Ciebie będzie budowanie bloga w oparciu o Twoje pasje, hobby, zainteresowania. – Ale również, nawet jeśli nie jesteś specjalistą, możesz na blogu dzielić się z innymi poznawaniem od zera jakiejś konkretnej niszy, która jest Tobie bliska. Tego typu blogi bardzo angażują społeczność i zyskują dużą sympatię ze strony internautów.

 


VI. Sprzedaż produktów cyfrowych

 

Produkty cyfrowe z pewnością oferują najlepsze marże ze wszystkich produktów, które możesz sprzedawać online. Jeżeli sam tworzysz produkty cyfrowe, początkowe koszty mogą być w niektórych przypadkach dosyć wysokie, natomiast później koszty sprzedaży takich produktów są relatywnie niskie.

 

Kiedy stworzysz już np. oprogramowanie, koszty jego sprzedaży są już niskie a zyski mogą być bardzo wysokie.

 

Generalnie produkt cyfrowy nie jest produktem materialnym i może być sprzedawany wielokrotnie. Nie ma również potrzeby magazynowania takich produktów. Bardzo często występuje pod postacią dokumentu, który można pobrać, np. PDF, wtyczka lub dokument interaktywny.

 

Produkty cyfrowe stały się tak dobrym źródłem dochodu pasywnego, że korzystają z tej opcji liczni blogerzy, influencerzy, osoby publiczne, publikując przewodniki, tutoriale, cyfrowe książki, planery, etc.

 

Kilka podstawowych korzyści płynących ze sprzedaży produktów cyfrowych:

 

·        można je przekształcać, rozwijać i aktualizować. Można je sprzedawać w niekończących się ilościach. Brak konieczności magazynowania. Nie potrzebne logistyka i transport. Wystarczy tylko zautomatyzować proces sprzedaży i kiedy klient zakupi produkt, nawet bez Twojej wiedzy jest mu on automatycznie dostarczany.

 

·        Małe koszty produkcji, duże zyski. Ponieważ nie ma potrzeby zaplecza sprzedażowego i logistycznego, zachowujesz większą lub całą część zysków ze sprzedaży.

 

·        Zdobywanie wiedzy za pomocą Internetu jest coraz bardziej popularne. Edukacja online, do 2025 roku powinna sięgnąć 325 miliardów dolarów dochodu. Produkty cyfrowe są więc inteligentnym sposobem na czerpanie zysków z tej puli i rozwój Twojego biznesu.

 

·        Produkty cyfrowe mogą być doskonałym uzupełnieniem Twoich podstawowych dochodów. Wielu przedsiębiorców zmuszonych jest poszukiwać dodatkowych źródeł dochodów dla swoich firm i mogą to być właśnie produkty cyfrowe w postaci wirtualnego doradztwa, edukacji, płatnych platform serwisowych, etc.

Możesz stworzyć swoją społeczność w mediach społecznościowych, utworzyć listę mailingową i za jej pomocą promować swoje produkty i realizować sprzedaże.

 

Stworzenie produktu cyfrowego nie wymaga dużych nakładów finansowych czy jakiegokolwiek ryzyka.


W najlepszym wypadku możesz sprzedać 10 000 egzemplarzy lub więcej i bardzo dobrze na tym zarobić. W najgorszym wypadku sprzedasz tylko kilka egzemplarzy i stracisz kilka godzin Twojego czasu. To największe ryzyko w tym biznesie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)