Dzisiaj króciutki artykuł, o
jednym ze sposobów pozyskiwania w sposób legalny i za darmo kontaktów do osób lub
firm z interesującej Cię branży.
Z pewnością tych sposobów jest
wiele i każdy przedsiębiorca posiada swoje preferowane sposoby zdobywania
adresów email, numerów telefonów oraz adresów stacjonarnych swoich potencjalnych
klientów.
Jedną z takich potężnych baz
danych są Google. Możesz tutaj
pozyskać całkowicie legalnie i za darmo, bez wydawania pieniędzy na płatne
reklamy, praktycznie niewyczerpaną liczbę kontaktów, ultra precyzyjnie
dopasowanych do Twoich potrzeb.
Wystarczy tylko nauczyć się…
rozmawiać z wyszukiwarką 😊
Pomocą w tych rozmowach, są tzw. „operatory”
Poznajmy kilka z nich, te które w
sposób szczególny będą przydatne dla naszych poszukiwań ultra sprecyzowanych
kontaktów.
1.
Cudzysłów: " " - odpowiada
on za wymuszenie dokładnie dopasowanych, uściślonych wyników wyszukiwania, bez
odmieniania frazy np. przez przypadki. Np.: „trener personalny”, „dietetyk”
2.
Operator OR – Powoduje wyświetlenie wyników najczęściej
na zasadzie kontrastu lub zestawienia podobieństw. Np.: „trener personalny” OR „dietetyk”
3.
Operator AND – wyświetla wyniki zawierające
zarówno jedno jak i drugie szukane hasło. Np.: „trener personalny” AND „Youtube”.
– Wyświetlone zostają wyniki wyszukiwania dla hasła „trener personalny” ale
tylko te, które w jakiś sposób połączone są z Youtube. Np. trenerzy personalni,
którzy posiadają swoje filmy instruktarzowe na kanale YT.
4.
Operator site: - ogranicza wyniki
wyszukiwania do tych, pochodzących z konkretnych stron internetowych. Np.: site:
facebook.com
5.
Operator ( ) – tego operatora używamy w celu
nadania priorytetu w wynikach wyszukiwania. Np.: „trener personalny” OR („dietetyk”
AND „youtube”)
Za pomocą tych operatorów,
dokonać możesz bardzo ciekawych identyfikacji danych kontaktowych osób lub firm
z interesujących Ciebie branż. Wpisując właściwe kombinacje operatorów, możesz
pozyskać dziennie dziesiątki bardzo sprecyzowanych wyników.
Przykłady:
Przykład
1.
site:facebook.com AND („trener
personalny” OR „fitness”) AND „warszawa” AND („gmail.com” OR „wp.pl” OR „onet.pl”)
Dzięki temu wpisowi pozyskasz
dane kontaktowe osób zamieszkujących w Warszawie, specjalizujących się w
dziedzinach fitness lub będących trenerami personalnymi. Pozyskasz ich strony
na Facebooku, dzięki temu również nr. Telefonu, adres email umieszczony w
takich serwisach jak: Gmail, Onet czy Wirtualna Polska (najpopularniejszych
pocztach internetowych w Polsce)
Przykład
2.
Pozyskiwanie danych kontaktowych
z Instagrama. Tutaj zrobimy to na przykładzie danych kontaktowych zdobytych w
innym kraju, np. Francji.
site:instagram.com AND „jeux
video” AND („france”) AND („@yahoo.fr” OR „gmail.com”)
Otrzymujesz tutaj dane kontaktowe
na Instagramie do osób mieszkających we Francji, powiązanych z tematem gier
video, posiadającymi adresy w dwóch najpopularniejszych we Francji serwisach
poczty email: Yahoo oraz Gmail.
Przykład
3.
Site: linkedin.com AND „właściciel
w” OR „owner at” AND („warszawa” OR „kraków” OR „wrocław”) AND („+48”)
Dzięki takiemu wpisowi pozyskasz
kontakty do osób z platformy LinkedIn, będących właścicielami firm,
zamieszkujących w takich miastach jak: Warszawa, Kraków, Wrocław oraz
posiadających polski numer telefonu (jeżeli został on udostępniony)
Oczywiście nie jest to idealny
sposób pozyskiwania kontaktów do Twoich potencjalnych klientów, taki proces z
pewnością można by było zautomatyzować. Jednak jego zaletą jest to, że jest
darmowy i całkowicie legalny. – Nie musisz wydawać dużych sum pieniędzy na
reklamy w Google czy na Facebooku.
Ważne:
Dzienna ilość pozyskiwanych takich sprecyzowanych wyników wyszukiwania wynosi
ok. 300.
Jeżeli przekroczysz tę liczbę
pojawi się komunikat od Google, zapraszający Ciebie do kontynuowania
wyszukiwania w następnym dniu.
Policz teraz sobie:
300 x 30 = 9000 kontaktów
300 x 365 = 109 500 kontaktów
rocznie.
Myślę, że warto poświęcić na to
swój cenny firmowy czas 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)