niedziela, 9 grudnia 2018

Jak pozyskać nowych klientów. - 20 skutecznych sposobów.




Pozyskiwanie nowych klientów nie jest sprawą prostą, szczególnie gdy na rynku działa spora konkurencja z naszej branży. W tym artykule znajdziesz 20 konkretnych i skutecznych sposobów pozyskiwania nowych klientów dla twojego biznesu, usługi, produktu.


Dobrze zdefiniuj swoją grupę docelową.
Grupa docelowa to klienci potencjalnie zainteresowani twoim biznesem, produktem, usługą. Jest to podstawowa i niezbędna umiejętność każdego sprzedawcy. Nie ma sensu rzucanie się w ślepą pogoń za klientami, jeśli tak naprawdę nie wiesz do kogo konkretnie chcesz dotrzeć. Stwórz wirtualny portret swojego typowego klienta, który zainteresowany jest twoim produktem lub usługą. Następnie zdefiniuj, jakie są jego pragnienia, oczekiwania, nawyki i miejsca, w których będzie mógł znaleźć konkretne informacje dotyczące produktu lub usługi.
Daj się poznać swojej grupie docelowej.
Kiedy już dobrze zdefiniujesz grupę swoich potencjalnych klientów, zastanów się jakimi kanałami możesz do nich dotrzeć i przedstawić im swoją ofertę. Możliwości jest wiele, zarówno tradycyjnymi metodami (baner, ulotki, prasa…), jak i za pomocą Internetu (Media Społecznościowe, wysyłka e-maili, płatne reklamy Google lub np. na Facebooku…). Sam musisz zdefiniować, który z kanałów jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni i gdzie teoretycznie mogą się znajdować twoi potencjalni klienci.

Rozwiń swoją sieć.
Szukasz nowych klientów? Być może nadszedł czas, aby wyjść z ciepłego gniazdka przedsiębiorcy i poznać nowych ludzi, którzy mogą cię przedstawić twoim przyszłym klientom. Gdzie można pozyskiwać te kontakty? W klubach biznesowych, na lokalnych wydarzeniach biznesowych lub spotkaniach związanych z sektorem twojej działalności ...

Wykorzystaj swoją sieć kontaktów.
Skrupulatnie przestrzegałeś poprzednich rad, brawo! Ale cała praca pozostaje do zrobienia! Ponieważ nie wystarczy rozdawać na prawo i lewo swoich wizytówek, aby pozyskać nowych klientów. Bądź proaktywny, szybko skontaktuj się z osobami, które już znasz i które mogą ci pomóc. W pierwszej kolejności to właśnie im zaoferuj swoje usługi lub kontakt. Poproś dotychczasowych znajomych o przedstawienie ciebie i twojej oferty ich znajomym. To najlepszy przepis na uzyskanie pomocy z twojej sieci.

Bądź aktywny w mediach społecznościowych
Wszyscy mówią, że dzisiaj firmy muszą być obecne w mediach społecznościowych. Oczywiście, ale trzeba wiedzieć, jak z nich korzystać! Utworzenie strony na Facebooku lub innym portalu społecznościowym jest bardzo ważne, ale tylko wtedy, jeśli regularnie  zamieszczasz posty z informacjami, które mogą zainteresować twoich potencjalnych klientów.

Zachęć swoich zadowolonych klientów do pozostawienia pozytywnych komentarzy i informacji na temat twoich produktów/usług.
Zadowoleni klienci są twoimi najlepszymi ambasadorami. Klienci ci będą mogli wypowiadać się pozytywnie w swoim gronie znajomych na temat Twojego produktu lub usługi. Informacje te będą się rozprzestrzeniać i szybko dotrą do twoich nowych potencjalnych klientów, którzy ufają swoim znajomym.

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie.
Co może najefektywniej przekonać klientów do skorzystania z twoich usług? Świadomość, że jesteś najlepszy. W jaki sposób wzbudzić w nich to przekonanie? Zostań ekspertem w swojej dziedzinie. Napisz ebooka rozwiązującego problemy klientów, publikuj specjalistyczne artykuły na swoim blogu, udzielaj porad i odpowiadaj na nurtujące pytania klientów z twojej branży w mediach społecznościowych… Z pozoru tylko jest to trudne. Odrobina włożonej pracy i zaangażowania, może zaowocować pozyskaniem sporej liczby nowych klientów.

Stwórz skuteczną stronę internetową
Dzisiaj większość konsumentów zaczyna od „rajdu” w Internecie, zanim podejmie decyzję o zakupie. Skoncentruj się więc na budowaniu skutecznej strony internetowej. Musi być przejrzysta, precyzyjna i dobrze zorganizowana. Pamiętaj też o stylu: "staroświecka" strona, skupiona tylko na ofertach nie zwiększy dynamiki zakupów! Prowadź bloga, udzielaj porad na temat użytkowania twoich produktów, daj coś klientowi w zamian za skorzystanie z twoich usług…

Zróżnicuj swoją ofertę
Jeśli twój produkt lub usługa nie przyciąga wystarczającej liczby klientów, jednym z rozwiązań jest zaproponowanie dodatkowych ofert. Prosty pomysł, nawet banalny, ale może on przynieść efekt! Przeanalizuj trendy na swoim rynku i zastanów się dokładnie nad tym, na co czeka twój potencjalny klient. A potem już tylko serfuj na falach sukcesu.

Popraw swoje umiejętności sprzedawcy
Rzadko się zdarza aby klienci sami przychodzili do ciebie, gorączkowo poszukując twoich produktów lub usług. Być może będziesz potrzebował większych umiejętności i podejścia komercyjnego w twoim biznesie. Coaching, szkolenie lub uważne czytanie specjalistycznej lektury...  Wszystkie środki są dobre, aby stać się lepszym sprzedawcą.

Nie bój się kontaktów telefonicznych.
Z pewnością zmęczony jesteś nieustannymi telefonami od telemarketerów, próbującymi wcisnąć ci kolejny odkurzacz, który robi cuda w mieszkaniu. Niewłaściwy telefon wykonany do niewłaściwej osoby potrafi wkurzyć… Ale jeśli dobrze określisz swoją grupę docelową, wybierzesz osoby potencjalnie zainteresowane twoją ofertą, to faktycznie kontakt telefoniczny może przynieść ci ogromne korzyści. Skoro duże firmy stosują tę metodę pozyskiwania klientów, oznacza to, że ona działa i jest skuteczna.

Wykorzystuj różne techniki promocji
Nie mów, że sam nigdy nie dałeś się przekonać niektórym trikom marketingowym wykorzystywanym przez sprzedawców. Słynne „2 w cenie 1” przekonało już wielu z nas. Czy jest to jakaś magiczna sztuczka? Nie, to po prostu perfekcyjne zrozumienie mechanizmów impulsu zakupowego. Rzuć okiem na promocje w sklepach lub oferty konkurencji i zmodyfikuj je na twoje potrzeby.

Zawieraj umowy partnerskie.
„Co dwie głowy, to nie jedna.” Na pewno znasz to powiedzenie. We dwóch jest się zawsze silniejszym niż samemu. Łącząc się z firmą, która proponuje usługi lub produkty uzupełniające twoją ofertę, zyskujesz lepszy zasięg i poszerzasz swoją sieć. Korzyści są obopólne.

Popraw swoją ofertę dzięki opiniom klientów.
Być może nie mają oni w swoich kieszeniach dyplomów z marketingu, ale to właśnie oni doradzą ci najlepiej, jak zoptymalizować twoją ofertę. Nie bój się krytyki, pytaj ich o to, co mógłbyś zmienić, ulepszyć, poprawić w twojej ofercie. Ty na swój biznes patrzysz przez szkło powiększające emocji, oni raczej chłodno, z dystansem. Zadowolony klient z pewnością stanie się twoim ambasadorem w swoim środowisku.

Odnów swój wizerunek.
Klient pyta się, czy to dziadek zaprojektował ci logo? Być może nadszedł czas, aby odświeżyć swój wizerunek i poddać go delikatnemu liftingowi. A ponieważ wizyta w gabinecie „faceliftingu” nie jest tylko dla kobiet, twoja marka również może z tego skorzystać. Zobacz na wizerunek twojej firmy offline i online. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, mówi przysłowie.

Popraw widoczność twojej strony w sieci.
Raczej nie wiele osób ma zwyczaj szukania w sieci hydraulika, którego witryna internetowa znajduje się na 12 stronie wyników wyszukiwania w Google. Dlatego warto zainwestować w porady i pomoc specjalistów SEO. Efekt da się odczuć w rocznym bilansie dochodów.

Naucz się optymalizować swoje spotkania biznesowe z klientami.
Jeżeli perfekcyjnie opanowałeś sztukę hipnozy, to jest OK. Dasz sobie radę z każdym klientem. Jeżeli jednak nie jesteś mistrzem w tej dziedzinie, to warto zainwestować w wiedzę na temat sprzedaży i technik przekonywania klientów do twojego produktu lub usługi. Jest to subtelna sztuka, której można się nauczyć. Wiedzę ekspertów z tej dziedziny znajdziesz w publikacjach książkowych oraz w Internecie.
Polecam ci artykuł Tomka Adamca, autora bloga zenmarketing.pl, w którym przedstawia 40 najlepszych polskich blogów biznesowych oraz marketingowych.

Obserwuj swój rynek i czerp inspirację z dobrych pomysłów konkurencji.
Przypomnij sobie, w jaki sposób otrzymywałeś dobre stopnie na klasówkach w szkole… Może nie było to najuczciwsze wyjście z sytuacji, ale siadałeś obok prymusa i… ściągałeś 😊.
Tutaj nie chodzi o ściąganie czy kopiowanie ale o baczną obserwację konkurencji i ich sposobów przyciągania do siebie twoich potencjalnych klientów.

Szukaj nowych kanałów dystrybucji.
Poszukaj wskazówek, które pomogą ci określić miejsca, w których pojawiają się twoi potencjalni klienci. Gdzie szukają informacji, porad, pomocy… Co ich interesuje, gdzie szukają rozwiązania ich problemów. Pomyśl, w jaki sposób mógłbyś pojawić się również tam i ty z twoją ofertą.

Daj upust swojej wyobraźni.
Każdy sposób budowania świadomości Twojej marki i zbliżenia się do Twojego potencjalnego klienta jest dobry. Szeroko rozumiane działania marketingowe offline i online, praktyczne warsztaty edukacyjne, pozyskiwanie informacji od dotychczasowych klientów… Zrób burzę mózgów wśród Twojej rodziny, znajomych, pracowników. Wszystkie pomysły są dobre, nawet te najbardziej abstrakcyjne.
Wiesz jak dała się poznać światu marka Michel & Augustin? Jej założyciele wyszli nago na ulicę z przyklejonymi na ciałach krowimi łatami 😊  Z pewnością znajdziesz mniej „drastyczne” sposoby na dotarcie i pozyskanie nowych klientów.

Każdy z tych wymienionych wyżej sposobów pozyskiwania klientów wymaga osobnego, szczegółowego opracowania. W miarę możliwości „czasowych”, na blogu: www.espacemarketingpl.blogspot.com postaram się publikować nowe posty z obszaru marketingu dla małych i średnich firm, zwłaszcza z dziedziny reklamy i pozyskiwania klientów. Mam nadzieję, że każdy znajdzie coś inspirującego dla swojego biznesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli spodobał Ci się post, udostępnij go innym. Dziękuję :-)